Tuesday, 19 January 2016

Burak Pehlivan :"Ukrayna, ekonomide 2015′te neleri başardı?"



Burak Pehlivan :"Ukrayna, ekonomide 2015′te neleri başardı?" 


 Cts Oca 16, 7:45 am

Ukrayna’da 2015 yılının son günleri yaşanırken, hükümet tarafından meclise sevk edilen, IMF ve Avrupa Birliği’nin desteklediği bütçe açığının milli gelire oranının %3,7’nin altında tutulacağı  bütçe tasarısına karşı, radikal vergi indirimleri ve popülist harcamalarla bütçe açığını 2016 yılında milli gelirin %6’sının üzerine taşıyacak alternatif bütçe tasarısı mecliste aralarında iktidar partisi milletvekillerinin de yer aldığı çok sayıda taraftar bulmuştu. Bu milletvekilleri, ülkenin IMF çıpası olmadan da artık kendi ayakları üzerinde durabileceği varsayımından hareketle, alternatif bütçe tasarısını destekliyordu. Son bir yılda ekonomi alanındaki kazanımların kaybedilme tehlikesiyle karşı karşıyaydık zira IMF’in 1.7 milyar dolarlık yeni kredi diliminin yanı sıra, başta AB olmak üzere Batı bloğunun yeni 2.2 milyar dolarlık mali desteğinin önünün açılması ve istikrar programının devamı ancak hükümetin bütçe tasarısının kabulüyle mümkündü.
Sabaha karşı 4’de de olsa 2016 bütçesi meclisten geçti. Hükümet, ülkenin 2016 yılı gelir ve giderleri üzerinde yaptığı taahhütle, reformlar noktasında kararlılığını göstermiş oldu Bütçeye paralel ise, Ukrayna’da iş yapmayı çok daha kolaylaştıracak yeni vergi kanunu kabul edildi. Peki geçtiğimiz yıl Ukrayna’da bu iki gelişmeyle birlikteekonomi alanında neler başarıldı? , 2016’da bizi ne bekliyor? Dilerseniz önce bütçe ve yeni vergi kanunundan başlayarak 2015’in genel bir muhasebesini yapalım.
133793

Ukrayna’da, 2016’da büyüme %2, enflasyon %12 olarak öngörülüyor

2016 yılı bütçesinde gelirler 595 milyar grivna, giderler ise 667,7 milyar grivna olarak planlanıyor. Ortalama dolar kuru 24.1 grivna, yıl sonu dolar kuru ise 24.4 grivna olarak öngörülüyor. Bu durumda Ukrayna bütçesinin kabaca 28 milyar dolar olduğunu ve toplam 94 milyar dolar olarak tahmin edilen milli gelirin yaklaşık %30’una tekabül ettiğini söyleyebiliriz. Kademeli olarak yıl içerisinde üç kez artırılması planlanan asgari ücret ise yine ortalama dolar kuru üzerinden 60 dolar civarında gerçekleşecek ki, bu da ülkeyi işgücü maliyetleri açısından, özellikle sanayi yatırımları noktasında oldukça rekabetçi kılacak. Büyüme %2 olarak planlanırken, enflasyonun ise şu an bulunduğu %43’lük orandan, %12’ye çekilmesi hedefleniyor.
Bütçede ana gelir kalemini en başta tabii ki vergi gelirleri oluşturuyor. Yeni vergi kanunuyla bazı vergiler tümden iptal edilirken, bazı vergilerin oranları ise düşürüldü. İptal edilen vergiler arasında ürün gruplarına göre %5 veya %10 oranında uygulanan ve 2014 yılında ülkenin dramatik bir biçimde bozulan ödemeler dengesine ilaç olması için getirilen ek gümrük vergileri yer alıyor. 1 Ocak 2016 tarihinden itibaren IMF ve AB ile varılan mutabakat çerçevesinde bu vergiler tamamen kaldırıldı.
105595

Yeni vergi kanunuyla brüt ücret üzerindeki yük %59’dan, %22’ye çekilirken, gelir vergisi 18, KDV ise %20 olarak belirlendi

Ukrayna, brüt ücret üzerinde %59’luk vergi ve sosyal güvenlik yüküyle, dünyada bu alanda şampiyon ülkeler arasındaydı. Bir karşılaştırma yapmak açısından bu oran komşu Polonya’da %36, Gürcistan’da ise yalnızca %20’dir. Bu vergi yüküyle Ukraynalı üreticilerin piyasada kalıp, başka ülkelerdeki üreticilerle rekabet etmesi ve ayrıca ülkeye çok ihtiyaç duyduğu yabancı sermayenin yeterince çekilebilmesi mümkün değildi. Bir başka önemli husus ise ülke içi vergi adaletsizliğiydi. 5.000 $ aylık geliri olan bir avukat yalnızca %20 oranında gelir vergisi öderken, 100 dolar brüt geliri olan bir işçi bu rakamın 60 dolarını vergi olarak ödüyordu. Sistem, birçok firmanın büyük oranda ücretleri olduğundan kat be kat düşük göstermesine yol açıyor, bu da vergi tabanının genişlemesine engel oluyordu. Bu çarpık ve adaletsiz durum yeni vergi kanunuyla gideriliyor. Brüt ücret üzerindeki vergi oranı radikal bir değişiklikle %22’ye çekilirken, daha önce %15 ve %20 oranlarında uygulanan gelir vergisi %18, KDV ise %20 oranlarında sabit tutuldu.
Yeni bütçeyle birlikte zaten çok düşük oranda vergilendirilen alkollü içkiler ve tütün mamullerindeki vergiler yükseltildi. Sert alkollü içkiler üzerindeki özel tüketim vergisi %50, birada %100, düşük alkollü içkilerde %300, tütün mamulleri üzerinde ise %40 oranında artırıldı ki, kademeli olarak bu oran daha da artırılmalı. Ayrıca akaryakıt vergilerinde yeni yılla beraber %13’lük artış yaşanacak. Tarım ve hayvancılık sektörlerinde belli alanlardaki KDV avantajları ise IMF’in baskısı ile büyük oranda ortadan kaldırıldı. Tarım, Ukrayna’da yeterince vergilendirilemeyen bir alandı ve bu sektörler arasında haksız rekabet oluşturuyordu.
Düşen vergi oranları ve basitleştirilen vergi prosedürleri, yolsuzluk algısının yoğun, devletin vergileri doğru amaçlarla kullandığı konusunda yoğun şüpheleri olan toplumlarda otomatikman verginin tabana yayılmasını sağlayamaz, ayıca unutmamak gerek ki Sovyetler Birliği döneminde bu topraklarda insanlar vergi ödeme alışkanlığına sahip değildi. Bunun için vergisini doğru ödeyen kurum ve kişiler rahatsız edilmeden adil bir biçimde vergi denetimleri yapılması ve çeşitli kampanyalarla toplumda vergi ödeme bilincinin oluşturulması hedeflenecek. Düşen vergi oranları ve iptal edilen vergilerden kaynaklanan gelir kayıpları ise daha çok firmanın gerçek ücretleri beyan etmesi, bazı tahminlere göre %50’yi bulan kayıt dışı ekonominin yapılacak denetimlerle kayıt içine çekilmesiyle aşılacak. Değişen vergi kanunuyla beraber, vergi idaresinde de reforma gidiliyor, bu çerçevede 2016 yılında, bu alanda 17.500 kişi işten çıkarılacak.
008

Büyüme, özel sektör yatırımlarından ve yabancı sermayeden sağlanacak

Bütçede giderler bölümünde ise aslan payını emeklilik ve sosyal güvenlik harcamaları alırken, ikinci sırada savunma ve güvenlik, üçüncü sırada ise borç servisi geliyor. Bu kalemlere sağlığı da eklediğimizde bu dörtlünün bütçedeki toplam payı %60’ı geçiyor. Yatırımların bütçedeki payı ise azımsanacak kadar düşük dolayısıyla %2 olarak öngörülen büyümenin gerçekleşmesi tamamen özel sektör yatırımlarına ve yabancı sermayeye bağlanmış durumda. Bundan dolayı yapısal reformlar ve özellikle basitleştirilen vergi sitemiyle ülkede iş dünyası ve yatımlar için uygun zemin hazırlanmaya çalışılmasına şaşırmamak gerek.
Ukrayna’da, 2015 yılının son iki kazanımı olan vergi kanunu ve 2016 bütçesi bu şekilde. Diğer olumlu gelişmelere gelince. Hükümet, her ne kadar değişim konusunda yeterince hızlı hareket etmemekle eleştirilse de özellikleekonomi alanında geçtiğimiz yıl birçok başarı sağlandığına ve yapısal reforma imza atıldığına tanıklık ettik. Mart ayında IMF ile 17 milyar dolarlık mali paket konusunda anlaşılırken, Batı ülke ve kurumlarından gelen mali destekle bu paket dört yıl için 40 milyar dolara çıkarıldı. %70 oranında devalüe olan Ukrayna yerel para birimi son altı ayda dolar karşısında istikrara kavuşturuldu, döviz rezervleri ise 5 milyar dolardan, 13,3 milyar dolara getirildi. İhracatın Rusya’ya bağımlığı %35’lerden, %12’lere çekilirken, kasım ayında, Rusya hariç kreditörlerle antlaşma sağlanarak devlet dış borçlarının 15 milyar dolarlık bölümünde yeniden yapılandırılmaya gidildi. Ekonomi ve tarım bakanlığı birçok lisans ve izni iptal ederken, iş yapma prosedürlerini kolaylaştırdılar. Ayrıca devlet alımlarının elektronik sisteme taşınması bu alanda yolsuzluğun engellenebilmesi için önemli bir adım oldu.
____2426_650x410

Bankacılık sektöründe konsolidasyon sürüyor, tarımsal ihracat arttı, sanayi üretimine istikrar gelirken, yeniden büyüme sağlandı

Reform yapılan bir başka alan bankacılık sektörü oldu. Merkez Bankası ciddi yapısal reformlara imza atarken, toplam banka sayısı 187’den, 122’ye düşürüldü. Sektörde konsolidasyon önümüzdeki dönemde de devam edecektir. Bu arada banka sahipliğinin şeffaf bir biçimde ortaya çıkarılmasını sağlayan şeffaflık yasasının meclisten geçmesi, bankaların denetimlerinin daha rahat yapılmasını sağlayacak. Yolsuzluk mücadele için yeni bir savcı atanması ve yine yolsuzlukla mücadele ve reformlarda kararlılık adına, cumhurbaşkanlığının başkanlığında, kabine üyelerinin bir bölümünün ve üst düzey devlet görevlilerinin katılımıyla ulusal reform konseyinin oluşturulması güzel gelişmeler. Sayıları yeterli olmasa da yeni polis teşkilatının mensupları halkın şimdiden güveni kazanmış durumda.
Tüm bu gerçekleştirilen reformların sonucunda, Ukrayna’da tarımsal ihracat artarken, sanayi üretimine istikrar geldi. 7 çeyreklik küçülmeden sonra, 2015 yılının 3. çeyreğinde az da olsa, %0.7 oranında büyüme sağlandı. Resmi işsizlik ise %11’den, %9’a geriledi. Ukrayna’da en kötü olan geride kaldı. Ülke artık yönünü bir daha döndürülmeyecek biçimde çizmiş durumda, evet Batı’ya doğru yürüyüşünde zaman zaman duruyor, zaman zaman yalpalıyor ama istikamet artık net olarak belli ve eninde sonunda hedefe varılacaktır. Bu hedefe hızlı varılabilmesi adına Türkiye gibi dost ve komşu ülkelerin Ukrayna’ya maddi ve manevi desteği ise bu dönemde büyük önem taşıyor.
TUID bizi Twitter da takip et, Facebook da ekle. RSS servisimize 

Türkiye Güreş Federasyonu Uluslar arası Vehbi Emre & Hamit Kaplan ve Yaşar Doğu Turnuvalarına Katılacaklar İçin Duyuru yayımladı


Türkiye Güreş Federasyonu Uluslar arası Vehbi Emre & Hamit Kaplan ve Yaşar Doğu Turnuvalarına Katılacaklar İçin Duyuru yayımladı
Uluslar arası Vehbi Emre & Hamit Kaplan ve Yaşar Doğu Turnuvalarına katılım kriterlerine uyup katılmak isteyenler aşağıda yazılı Federasyon Banka Hesabına 320,00 TL UWW Lisans Ücreti yatırdığına dair banka dekontu, 2 adet fotoğraf, kimlik fotokopisi, pasaport fotokopisi UWW Sağlık Raporu, katılacağı turnuvayı ve iletişim bilgilerini de belirttiği dilekçe ile birlikte Federasyonumuza kargo ile 20.01.2016 tarihe kadar ulaştırmaları gerekmektedir. Bankaya UWW Lisans Ücreti yatırılırken açıklama kısmına mutlaka katılacak sporcu adı soyadı yazılmalıdır (……. …………. 2016 UWW Lisans Ücreti).
Yaşar Doğu Turnuvası Kriterleri:
2015 YILINDA GENÇLER SERBEST   TÜRKİYE ŞAMPİYONASINDA 1. OLAN SPORCULAR
2015 YILINDA U23 TÜRKİYE ŞAMPİYONASINDA İLK 3 DERECEYE GİREN SPORCULAR
2015 YILINDA BÜYÜKLER SERBEST TÜRKİYE ŞAMPİYONASINDA İLK 3 DERECEYE GİREN SPORCULAR
2016 YILINDA  TÜRKİYE ŞAMPİYONASINDA  İLK 3’E GİREN TAKIMLARA 2 SPORCU KONTENJANI , 4-10 ARASIN GİREN TAKIMLARA İSE 1 SPORCU KONTENJANI .
Vehbi Emre & Hamit Kaplan Turnuvası Kriterleri:
2015 YILINDA GENÇLER GREKO-ROMEN  TÜRKİYE ŞAMPİYONASINDA İLK 3 DERECEYE GİREN SPORCULAR
2015 YILINDA U23 TÜRKİYE ŞAMPİYONASINDA İLK 3 DERECEYE GİREN SPORCULAR
2015 YILINDA BÜYÜKLER GREKO-ROMEN TÜRKİYE ŞAMPİYONASINDA İLK 3 DERECEYE GİREN SPORCULAR

BURSA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ 21 Ocak 2016 tarihli Meclis Gündemi yayınladi



21.01.2016 Tarihli Meclis Gündemi

http://www.bursa.bel.tr
GÜNDEM : Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 21 OCAK 2016 Perşembe günü saat 15.00’de Zafer Mahallesi, Ankara Yolu Caddesi, D Blok Kat:1 Osmangazi/Bursa adresine (Büyükşehir Belediyesi Yeni Hizmet Binası Meclis Toplantı Salonu) yapacağı 2014/2019 seçim döneminin 22 nci, 3 üncü dönemin 1 inci OLAĞAN toplantısının 1. birleşimine ait gündemdir.

G Ü N D E M :
1-GEÇEN TOPLANTI ZAPTI;
2-DAİRELERİN MECLİSE HAVALELİ TEKLİFLERİ;

1-Başkanlık Makamı’nın, Denetim Komisyonu Üyelerinin belirlenmesi ile ilgili yazısı,
2-Başkanlık Makamı’nın, Bursa Su ve Kanalizasyon İdaresi Yönetim Kurulu’nun, “Teftiş Kurulu Başkanlığı Yönetmeliği’nde değişiklik yapılması” hakkındaki Kararı ile ilgili yazısı,
3-Başkanlık Makamı’nın, Bursa Su ve Kanalizasyon İdaresi Yönetim Kurulu’nun, “İşe Başlama ve İş Bitirme Belgesi” hakkındaki Kararı ile ilgili yazısı,
4-Başkanlık Makamı’nın, Bursa Su ve Kanalizasyon İdaresi Yönetim Kurulu’nun, “BUSKİ Harita Bilgi ve Belgeleri Kullanım Yönetmeliği’nin revize edilmesi” hakkındaki Kararı ile ilgili yazısı,
5-Başkanlık Makamı’nın, Bursa Su ve Kanalizasyon İdaresi Yönetim Kurulu’nun, “Kamuya Tahsis” hakkındaki Kararı ile ilgili yazısı,
6-İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı’nın, Geçici İşçilerin çalışma süreleri ile ilgili yazısı, 
7-İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı’nın, Geçici İşçi çalıştırılması ile ilgili yazısı, 
8-İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı’nın, Zabıta ve İtfaiye Personeli fazla mesai ücretleri ile ilgili yazısı, 
9-İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı’nın, Tam Zamanlı Sözleşmeli Personel çalıştırılması ile ilgili yazısı, 
10-İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı’nın, 2016 yılında istihdam edilecek sanatçıların vize işlemleri ile ilgili yazısı, 
11-Kültür ve Turizm Dairesi Başkanlığı’nın, Bursa Vakıf Kültürü Müzesi ile ilgili yazısı,
12-Kültür ve Turizm Dairesi Başkanlığı’nın, Bursa Tarım Müzesi ile ilgili yazısı,
13-Kültür ve Turizm Dairesi Başkanlığı’nın, Bursa Bıçakçılık Müzesi ile ilgili yazısı,
14-Zabıta Dairesi Başkanlığı’nın, Bursa Büyükşehir Belediyesi Taksi-Dolmuş-Minibüs-Servis Araçları ve Özel Toplu Taşıma Araçları Yönetmeliği’nin 15. Maddesine istinaden düzenlenen A Tipi Güzergah İzin Belgesi Ücreti ile ilgili yazısı,
15-Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’nın, Zafer Spor Kulübünün ihtiyaçlarının Belediyemiz tarafından karşılanabilmesi amacı ile protokol imzalanması ile ilgili yazısı, 
16-Ulaşım Dairesi Başkanlığı’nın, Bingöl (Karlıova) Belediye Başkanlığı’nın, parke taşı ve bordürün Bursa Büyükşehir Belediyemizce karşılanması talebi ile ilgili yazısı, 
17-Emlak ve İstimlak Dairesi Başkanlığı’nın, İnegöl İlçesi, Maden Mahallesi, Köy Yerleşik Alanı’nda kalan 150 ada, 8 ve 9 parsel sayılı taşınmazın kamulaştırılmak üzere Belediyemiz XI. Beş Yıllık Kamulaştırma İmar Programına alınması ile ilgili yazısı,
1/10

18-Emlak ve İstimlak Dairesi Başkanlığı’nın, Mülkiyeti Belediyemize ait, Yıldırım İlçesi, Ulus Mahallesi’nde bulunan Ulus Mahalle Konağı binasının 2. Katındaki alanın Yıldırım Belediyesi’nce tahsis talebinin değerlendirilmesi ile ilgili yazısı, 
19-İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı’nın, 1/25000 ölçekli Nazım İmar Planı, 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı plan değişiklik talepleri ile ilgili yazısı,
20-İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı’nın, Yıldırım İlçesi, Kazımkarabekir Mahallesi, 3131 ada, 1 parsele ilişkin Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 19.06.2014/592 sayılı kararı ile onaylı 1/5000 ve 1/1000 ölçekli İmar Planı değişikliklerine dair Bursa 2.İdare Mahkemesi’nin, 2014/1318 E. sayılı İptal Kararı ile ilgili yazısı,
21-İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı’nın, Yıldırım İlçesi, Davutkadı, Yeşilyayla, Değirmenlikızık Mahalleleri kapsamında muhtelif parsellerin otopark alanına alınmasına ait Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 20.02.2015 gün ve 388 sayılı kararı ile onaylanan 1/5000-1/1000 ölçekli İmar Plan değişikliklerine ilişkin, Bursa 2. İdare Mahkemesi’nin, 2015/613 E. ve 19.11.2015 tarihli “dava konusu işlemin iptaline” kararı ile ilgili yazısı.
3-KOMİSYONLARDAN GELEN EVRAKLAR;

1-Plan ve Bütçe Komisyonu’nun, Yapılan işler hakkında Yol Harcamalarının Katılma Paylarının alınması ile ilgili raporu,
2-Plan ve Bütçe Komisyonu’nun, İnegöl Belediye Meclisi’nin, 07.12.2015 tarih ve 429 sayılı “Gelir Tarifesi ve Kira Bedelleri” hakkındaki Meclis Kararı ile ilgili raporu,
3-Plan ve Bütçe Komisyonu’nun, 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı’nda İlköğretim Alanı’nda kalan Osmangazi İlçesi, Demirtaş/Cumhuriyet Mahallesi, 435 ada, 4 parsel sayılı taşınmazın kamulaştırılmak üzere Belediyemiz XI. Beş Yıllık Kamulaştırma İmar Programına alınması ile ilgili raporu,
4-Plan ve Bütçe Komisyonu’nun, Yenişehir İlçesi, Çayır Mahallesi, 21 ada, 13-14-74 nolu Belediye Hizmet Alanı’ndaki parsellerin kamulaştırılmak üzere Belediyemiz XI. Beş Yıllık Kamulaştırma İmar Programına alınması ile ilgili raporu,
5-Plan ve Bütçe Komisyonu’nun, Mudanya İlçesi’nde Feribot İskelesi’nden Mütareke Alanı Bölgesi’nde yer alan esnaftan 2015 yılı Tabela Vergilerinin alınmaması ile ilgili raporu,
6-Plan ve Bütçe Komisyonu’nun, Tam Maliyet Esaslı Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifesi ile ilgili raporu,
7-Plan ve Bütçe Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin, Hafriyat Ruhsatı almış Döküm Sahalarından İlçe Belediyeleri’nin ücretsiz faydalanabilmeleri ile ilgili raporu,
8-Hukuk Komisyonu’nun, Mali Hizmetler Dairesi Başkanlığı, Zabıta Dairesi Başkanlığı, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı ile Emlak ve İstimlak Dairesi Başkanlıklarının Görev, Yetki ve Sorumluluk Esaslarını Belirleyen Yönetmelikleri’nde değişiklik yapılması ile ilgili raporu,
9-Hukuk Komisyonu’nun, Bursa Su ve Kanalizasyon İdaresi Yönetim Kurulu’nun, “Maktu Fazla Çalışma Ücreti” hakkındaki Kararı ile ilgili raporu,
10-Ulaşım Komisyonu’nun, Ana Arterler ile ilgili raporu,
11-Ulaşım Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediyesi Taksi-Dolmuş-Minibüs-Servis Araçları ve Özel Toplu Taşıma Araçları Yönetmeliği’nde değişiklik yapılması ile ilgili raporu,
12-Tarım Hayvancılık ve Orman Komisyonu’nun, Kestel İlçesi, Barakfakih Sanayi Bölgesindeki Yeşil Çevre Arıtma Tesisi’nin yetersiz altyapısı sebebiyle tarım arazilerine zarar vermesi ile ilgili raporu,
13-İmar ve Bayındırlık - Hukuk Komisyonları’nın, Mudanya Belediye Meclisi’nin, 02.09.2015 tarih ve 2015/229 sayılı “Sınır Tespiti” hakkındaki Meclis Kararı ile ilgili müşterek raporu,
14-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
15-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Yıldırım Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
16-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
17-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, İnegöl Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
2/10

18-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Gemlik Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
19-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Karacabey Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
20-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Mudanya Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
21-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Orhangazi Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
22-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, İznik Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
23-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Kestel Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
24-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Harmancık Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
25-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Büyükorhan Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
26-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Keles Belediyesi’ne ait 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişiklikleri ile ilgili raporu,
27-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, 2020 yılı 1/100 000 ölçekli Çevre Düzeni Planı Plan Kararları ve Uygulama Hükümleri 5.22. maddesi, 6.2.4. Tarım Alanları ve 7. maddesinde değişiklik yapılması ile ilgili raporu,
28-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.09.2015 tarih ve 1652 sayılı kararı ile onaylanan, Osmangazi İlçesi, Elmasbahçeler Mahallesi 2153, ada 19-20 parsellerin Akaryakıt ve LPG Servis İstasyonu Alanı’na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişikliğine yapılan askı itirazları ile ilgili raporu,
29-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Ahmetbey Mahallesi, 10021 ada, 115 parsele ilişkin 1/25000 ölçekli Kuzey Planlama Bölgesi Nazım İmar Planı ve 1/5000 ölçekli Kuzey Planlama Bölgesi Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
30-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Akpınar Mahallesi, 6117 ada, 9 parselin “Ticaret Alanı”na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
31-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Alaşar Mahallesi, 4491 ada, 5 parsele ilişkin 1/25000 ölçekli Merkez Planlama Bölgesi Nazım İmar Planı ve 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
32-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Armutköy Mahallesi, 4374 ada, 4 parsel, 4363 ada, 1-2 parsellere ilişkin 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği talebi ile ilgili raporu,
33-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Armutköy Mahallesi, 4376 ada, 83 parsel, 4363 ada, 5-6 parseller, 4381 ada, 1-2-3-4-5-26-27 parsellere ilişkin 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği talebi ile ilgili raporu,
34- İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Doğanevler ve Panayır Mahalleleri, muhtelif parsellere ilişkin 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği talebi ile ilgili raporu,
35-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Emek Adnan Menderes Mahallesi, 271 ada, 1 parselin bir kısmının “Spor Alanı”na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Emek Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Emek Uygulama İmar Planı Revizyonu değişikliği ile ilgili raporu, 
36-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Gündoğdu Mahallesi, 10191 ada, 55-56 parsellere ilişkin 1/25000 ölçekli Kuzey Planlama Bölgesi Nazım İmar Planı ve 1/5000 ölçekli Kuzey Planlama Bölgesi Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
37-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Hamitler Mahallesi, 6458 ada, 23 parselin “Ticaret Alanı”na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği talebi ile ilgili raporu,
38-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Küçükbalıklı Mahallesi, 3180 ada, 7 parselin “Bölge Parkı”ndan, “Ticaret Alanı”na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
3/10


39-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Küçükbalıklı Mahallesi, 7015 ada, 1-3-4 parsellerin “Turizm Tesis Alanı”ndan, “Ticaret Alanı”na alınmasına ilişkin 1/25000 ölçekli Merkez Planlama Bölgesi Nazım İmar Planı ve 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
40-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Küçükbalıklı Mahallesi, 7005 ada, 1 parselin “Ticaret Alanı”na alınmasına ilişkin 1/25000 ölçekli Merkez Planlama Bölgesi Nazım İmar Planı ve 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
41-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Panayır Mahallesi, muhtelif parsellerin “250 kişi/ha Yoğunluklu Öneri Konut Alanı”na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
42-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Soğanlı Mahallesi, 3325 ada, 10-11-12-13-14-15-16 parseller, 3338 ada, 1-2-3 parsellere ilişkin 1/25000 ölçekli Merkez Planlama Bölgesi Nazım İmar Planı ve 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
43-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Yeniceabat Mahallesi, 4108 ada, 2-39 parsellere ilişkin 1/25000 ölçekli Merkez Planlama Bölgesi Nazım İmar Planı ve 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
44-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi İlçesi, Yenikent Mahallesi, Gelişme Konut Alanı’nın “250 kişi/ha Yoğunluklu Öneri Konut Alanı”na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Osmangazi Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
45-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 09.10.2015 tarih ve 1841 sayılı kararı ile onaylan, Osmangazi İlçesi, Hüdavendigar Mahallesi, 4548 ada, 14 parselin “Sağlık Tesisi Alanı” ve “Askeri Alana” alınması ve Doğal Sit Sınırına ilişkin 1/25000, 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planı değişikliği askı itirazı ile ilgili raporu, 
46-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 02.10.2015 tarih ve 1816 sayılı kararı ile onaylan, Osmangazi İlçesi, 1/1000 ölçekli Süleyman Çelebi-Çelik Palas Arası Uygulama İmar Planı Plan hükümleri değişikliği askı itirazları ile ilgili raporu,
47-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa İli, Osmangazi İlçesi, Büyükdeliller Mahallesi, 118 ada, 1 parsel ve 119 ada, 1 ve 2 parsellerin “Rekreasyon Alanı”na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli nazım imar planı değişikliği ile ilgili raporu, 
48-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun kapsamında Riskli Alan olarak ilan edilen Bursa İli, Osmangazi İlçesi, Demirkapı Mahallesi’nde yaklaşık 7 ha.lık alana ilişkin hazırlanan 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planı Kurum görüşü ile ilgili raporu,
49-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa İli, Osmangazi İlçesi, Kırcaali Mahallesi, 3846 ada, 3 ve 5 parsel, 3855 ada, 11 parsel, 3847 ada, 2 ve 4 parsellere ilişkin Bursa 2. İdare Mahkemesi’nin, 22.10.2015 tarihli Yürütmeyi Durdurma Kararı ile ilgili raporu,
50-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Yıldırım İlçesi, İsabey Mahallesi, 2699 ada, 16-17-21 parsellere ilişkin Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.04.2008 gün ve 290 sayılı kararı ile onaylı 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı’na dair Bursa 2.İdare Mahkemesi’nin, 2014/110 E. sayılı İptal Kararı ile ilgili raporu,
51-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 28.07.2015 gün ve 1551 sayılı kararı ile onaylanan, Yıldırım İçesi, Mehmet Akif Ersoy Mahallesi, 1279 ada, 1 parsele ilişkin 1/5000 ve 1/1000 ölçekli İmar Planı değişikliklerine yapılan askı itirazları ile ilgili raporu,
52-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 28.07.2015 gün ve 1553 sayılı kararı ile onaylanan Yıldırım İlçesi, Mehmet Akif Ersoy Mahallesi, 1272 ada, 13-14 parseller ile 1273 ada, 1-2-3 parsellere ilişkin 1/5000 ve 1/1000 ölçekli İmar Planı değişikliklerine yapılan askı itirazları ile ilgili raporu,
53-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Yıldırım İlçesi, Bağlaraltı Mahallesi, 4144-4159 adalarda Cami Alanı, 4160-4144 adalarda Park Alanı oluşturulmasına yönelik 1/5000 ve 1/1000 ölçekli İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
54-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer İlçesi, Odunluk Mahallesi, 4659 ada, 1 parselin Özel Sağlık Tesis Alanı’na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
55-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer İlçesi Fethiye Mahallesi, 1900 ada, 2 parselin Ticaret Alanı’na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu,
4/10


56-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.09.2015 tarih ve 1662 sayılı Kararı ile onaylanan Nilüfer İlçesi, Demirci Mahallesi, 4759 ada, 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-14-15-16 parsele ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişikliğine yapılan askı itirazları ile ilgili raporu, 
57-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 02.10.2015 tarih ve 1812 sayılı Kararı ile onaylanan, Nilüfer İlçesi, Demirci Mahallesi, 3280 ada, 527 parsele ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişikliğine yapılan askı itirazları ile ilgili raporu, 
58-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer İlçesi, Ataevler Mahallesi, 1453 ada, 1 parsele ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliği hakkındaki Bursa 3. İdare Mahkemesi’nin, 13.10.2015 tarih ve 2015/244 E. 2015/1070 K. sayılı İptal Kararı ile ilgili raporu, 
59-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer İlçesi, Kayapa Mahallesi, 6362 ada, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 180 Parseller ile Kuruçeşme Mahallesi, 102 ada, 204 parselde yapılması planlanan “Katı Atık, Geri Kazanım ve Bertaraf Tesisi” amaçlı 1/100000 ölçekli 2020 yılı Çevre Düzeni Planı, 1/25000 ölçekli Batı Planlama Bölgesi Nazım İmar Planı ve 1/5000 ölçekli Kayapa Nazım İmar Planlarına plan notu ilavesi yapılması hakkındaki plan değişiklikleri ile ilgili raporu, 
60-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer İlçesi, Kayapa Mahallesi, 6362 ada, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 180 parseller ile Kuruçeşme Mahallesi, 102 ada, 204 parselde yapılması planlanan “Katı Atık, Geri Kazanım ve Bertaraf Tesisi” amaçlı 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı ile ilgili raporu, 
61-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, BURULAŞ’ın talebi doğrultusunda, Nilüfer İlçesi Odunluk Mahallesi, Raylı Toplu Taşıma İstasyonu’nun işlenmesine ilişkin 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu, 
62-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer İlçesi, Balat Mahallesi, 4138 ada, 1-2 parseller ile 4211 adanın kuzeyine ilişkin 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu, 
63-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer İlçesi, Çalı Mahallesi, 5968 ada, 1 parselin Park Alanı’na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Çalı Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu, 
64-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer İlçesi, Görükle Mahallesi, 278 ada, 2 parselin Konut Alanı’ndan Tali İş Merkezi Alanı’na alınmasına dair 1/5000 ölçekli Görükle Nazım İmar Planı değişikliği talebi ile ilgili raporu, 
65-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer İlçesi, Altınşehir Mahallesi, 1166 ada, 6 parselin (eski 844 ada, 5 parsel) Park Alanı’ndan Özel Eğitim Alanı’na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Plan değişikliği talebi ile ilgili raporu, 
66-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.09.2015 gün ve 1660 sayılı Kararı ile onaylanan Nilüfer İlçesi, 19 Mayıs Mahallesi, 4602 ada, 1 ve 2 parsellerin Özel Eğitim Tesis Alanı’na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Plan değişikliğine askı itirazları ile ilgili raporu, 
67-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.09.2015 gün ve 1661 sayılı Kararı ile onaylanan Nilüfer İlçesi, Yolçatı Mahallesi, Hal Alanı doğusunda 7 metre enkesitli yaya yolu açılmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Plan değişikliğine askı itirazları ile ilgili raporu, 
68-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 02.10.2015 tarih ve 1816 sayılı Kararı ile onaylanan İnegöl İlçesi, Yenice Mahallesi, Islah Organize Sanayi Bölgesi’ne ilişkin “Bursa 2020 Yılı 1/100000 ölçekli Çevre Düzeni Planı” ve “1/25000 ölçekli İnegöl (Bursa) Çevre Düzeni Planı Revizyonu” değişikliklerine yapılan askı itirazları ile ilgili raporu, 
69-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, İnegöl İlçesi, Kemalpaşa Mahallesi, 1550 ada, 427 nolu parselin “Ticaret Alanı”na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli İnegöl Revizyon + İlave Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu, 
70-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Etüt Projeler Şube Müdürlüğü’nün talebi doğrultusunda İnegöl İlçesi, Hamzabey Mahallesi´nde 110 ada, 49, 50, 51, 52, 76, 77, 78, 79, 80, 82, 83 parseller ile 110 ada 81 ve 84 nolu parsellerin bir kısmında yer alan Alanyurt Eski Katı Atık Depolama Alanının “Rekreasyon Alanı”na alınmasına ilişkin “1/25000 İnegöl (Bursa) Çevre Düzeni Planı Revizyonu” ve “1/5000 İnegöl Revizyon+İlave Nazım İmar Planı” değişiklikleri ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı ile ilgili raporu, 
71-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, İnegöl İlçesi, Hamamlı Mahallesi, 107 ada, 77 nolu parselin “Tarım ve Hayvancılık Tesis Alanı”na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli İnegöl Revizyon + İlave Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu, 
72-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, İnegöl İlçesi, Edebey Mahallesi, 707 parselin “Tarım ve Hayvancılık Tesis Alanı”na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı talebi ile ilgili raporu,
5/10

73-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Gemlik İlçesi, Kürekdağı Rüzgar Enerji Santrali’ne ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ile ilgili raporu, 
74-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Gemlik İlçesi, Kürekdağı Rüzgar Enerji Santrali’ne ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı ile ilgili raporu, 
75-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 22.10.2015 tarih ve 1931 sayılı Kararı ile onaylanan Cihatlı Kentsel Dönüşüm Alanı 1/25000 ölçekli Gemlik Nazım İmar Planı, 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine yapılan askı itirazı ile ilgili raporu, 
76-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 22.10.2015 tarih ve 1932 sayılı Kararı ile onaylanan Gemlik İlçesi, Kumsaz Bölgesi Donatı Alanlarının Mahkeme Kararı doğrultusunda iptal edilmesine ilişkin 1/5000 ölçekli Gemlik Nazım İmar Planı değişikliğine yapılan askı itirazı ile ilgili raporu, 
77-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Mustafakemalpaşa İlçesi, Kavaklı Mahallesi, Recep Yazıcıoğlu Caddesi ile Atatürk Bulvarı arasında kalan alana ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişikliğine yapılan askı itirazları ile ilgili raporu, 
78-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Mustafakemalpaşa İlçesi, Körekem Mahallesi, 516 parsele ilişkin 1/5000-1/1000 ölçekli İmar Planı talebi ile ilgili raporu, 
79-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 27.10.2015 tarih ve 2060 sayılı Kararı ile onaylanan Karacabey İlçesi, Seyran Mahallesi, 1614-3220-3222-3224 parselin Akaryakıt ve LPG İstasyonu Alanı’na alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişikliğine yapılan askı itirazları ile ilgili raporu, 
80-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 02.10.2015 tarih ve 1806 sayılı Kararı ile onaylanan Karacabey İlçesi, Uluabat Mahallesi, 2337 parselin, Atık Bertaraf Tesisine ilaveten kojenerasyon ünitesi ve çürütücü havuz yapılması amacıyla Katı Atık Tesisleri Alanı’na (Boşaltma, Bertaraf, İşleme, Transfer, Depolama) alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planına yapılan askı itirazları ile ilgili raporu, 
81-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Karacabey İlçesi, Orhaniye Mahallesi, 81 parselin Sanayi Alanı (Prefabrik Beton Üretim Tesisi) alınmasına ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişikliği talebi ile ilgili raporu, 
82-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Mudanya İlçesi, Has Mahallesi’ne ait imar ve ulaşıma ilişkin talep ile ilgili raporu, 
83-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.09.2015 tarih ve 1675 sayılı Kararı ile onaylanan, Mudanya İlçesi, Bademli Mahallesi, H21b24a, H21b24b pafta, 354 sayılı parsele ait 1/25000 ve 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı’na ilişkin askı itirazları ile ilgili raporu, 
84-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.09.2015 tarih ve 1674 sayılı Kararı ile onaylanan, Mudanya İlçesi, Bademli Mahallesi, H21b24a pafta, 1571 sayılı parsele ait 1/5000 ölçekli Mudanya Nazım İmar Planı değişikliğine ilişkin askı itirazları ile ilgili raporu, 
85-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Mudanya İlçesi, Bademli Mahallesi, H21b24a2d pafta, 1571 sayılı parsele ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliği talebi ile ilgili raporu, 
86-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 22.10.2015 tarih ve 1939 sayılı Kararı ile onaylanan Orhangazi İlçesi, Arapzade Mahallesi, G22c22d pafta, 63 ada, 17-18-19 nolu parsellere ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişikliği askı itirazı ile ilgili raporu, 
87-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Orhangazi İlçesi, Arapzade Mahallesi, G22c22d pafta, 709 ada, 1 parsele ilişkin 1/5000 ölçekli Orhangazi Revizyon Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu, 
88-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Orhangazi İlçesi, Hürriyet Mahallesi, H22b02a pafta, 374 ada, 42 parsele ilişkin 1/5000 ölçekli Orhangazi Revizyon Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu, 
89-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Orhangazi İlçesi, Topselvi Mahallesi, H22b02d pafta, 601 ada, 5 parselin batısında kalan alana ilişkin 1/5000 ölçekli Orhangazi Revizyon Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu, 
90-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Orhangazi İlçesi, Gemiç Mahallesi, 1274 parsele ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı ile ilgili raporu, 
91-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Orhangazi İlçesi, Camikebir Mahallesi, 279 ada, 8-45 parseller ile 323 ada, 4-5-10-18 nolu parsellere ait 1/5000 ölçekli Orhangazi Revizyon Nazım İmar Planı değişikliği ile ilgili raporu, 
6/10

92-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Kestel Alaçam 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı talebi ile ilgili raporu, 
93-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi´nin, 21.04.2015/887 ve 23.07.2015/1419 sayılı Kararları ile onaylanan, Osmangazi İlçesi’ne ilişkin Nazım İmar Planı değişikliğinin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
94-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi´nin, 21.05.2015/1026 sayılı Kararı ile onaylanan, Osmangazi İlçesi’ne ilişkin Nazım İmar Planı değişikliğinin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
95-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi´nin, 21.05.2015/1027 sayılı Kararı ile onaylanan Osmangazi İlçesi’ne ilişkin Nazım İmar Planı değişikliğinin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
96-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi´nin, 29.05.2015/1125 ve 17.09.2015/1653 sayılı Kararları ile onaylanan Osmangazi İlçesi’ne ilişkin Nazım İmar Planı değişikliğinin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
97-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 08.04.2015 tarih ve 306 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 29.05.2015 gün ve 1124 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
98-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015 tarih ve 416 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015 gün ve 1193 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
99-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015 tarih ve 417 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015 gün ve 1193 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
100-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015 tarih ve 418 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015 gün ve 1193 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
101-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015 tarih ve 421 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015 gün ve 1193 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
102-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015 tarih ve 424 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015 gün ve 1193 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
103-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015 tarih ve 425 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015 gün ve 1193 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
104-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015 tarih ve 427 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015 gün ve 1193 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
105-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015 tarih ve 429 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015 gün ve 1193 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
106-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015 tarih ve 430 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015 gün ve 1193 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
7/10

107-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015 tarih ve 431 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015 gün ve 1193 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
108-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015 tarih ve 432 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015 gün ve 1193 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
109-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 08.06.2015 tarih ve 531 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 23.07.2015 gün ve 1399 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
110-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 08.06.2015 tarih ve 545 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 23.07.2015 gün ve 1399 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
111-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 10.09.2014 tarih ve 714 sayılı Kararı ile uygun görülen, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 27.01.2015 gün ve 241 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
112-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Yıldırım Belediye Meclisi’nin, 01.04.2015 gün ve 151-153 sayılı Kararları ile uygun bulunarak, Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 21.05.2015 gün ve 976 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliklerine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
113-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer Belediye Meclisi’nin, 06.02.2015/152 sayılı Kararları ile uygun bulunan ve Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 19.03.2015/536 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
114-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 19.03.2015/551 sayılı Kararı ile onaylanan Nilüfer İlçesi, Akçalar ve Hasanağa Mahallelerinde orman vasıflı alanlara dair 1/25000 ölçekli Batı Planlama Bölgesi Nazım İmar Plan değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
115-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 16.04.2015/769 sayılı Kararı ile onaylanan Nilüfer İlçesi, 19 Mayıs Mahallesi, 4504 – 4507 – 4508 – 4509 adalar ve çevresine dair 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
116-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 21.05.2015/1005 sayılı Kararı ile onaylanan Nilüfer İlçesi, Özlüce Mahallesi, 4557 ada, 2 parsel 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Planı değişikliği ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Plan değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
117-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015/441, 444, 433 sayılı Kararları ile uygun bulunan ve Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015/1194 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliklerine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
118-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015/1229 sayılı Kararı ile onaylanan Nilüfer İlçesi, Konaklı Mahallesi, 2217 parsel 1/5000 ölçekli Görükle Nazım İmar Planı değişikliği ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Plan değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu,
119-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015/1233 sayılı Kararı ile onaylanan Nilüfer İlçesi, Özlüce Mahallesi, 4418 ada, 7 parsel 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu,
8/10


120-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 23.06.2015/1321 sayılı Kararı ile onaylanan Nilüfer İlçesi, Ertuğrul Mahallesi, 956 ada, 8 parsel 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
121-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 23.07.2015/1429 sayılı Kararı ile onaylanan Nilüfer İlçesi, Özlüce Mahallesi, 4607 ada, 9-10-11-12 parseller 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
122-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015 tarih ve 1255 sayılı Kararı ile onaylanan 1/5000 ölçekli Gürsu Nazım İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
123-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Gürsu Belediye Meclisi’nce onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliklerine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün değerlendirme yazıları ile ilgili raporu, 
124-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015/1215 ve 1221 sayılı Kararı ile onaylanan Nilüfer İlçesi, Demirci Mahallesi, 3991/3536/4012 ada, 5/1/4 parseller ile Demirci Mahallesi, 3055 ada, 1 parsel 1/5000 ölçekli Nilüfer Nazım İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
125-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Nilüfer Belediye Meclisi’nin, 06.05.2015/437-442-439-440-436-443 sayılı Kararları ile uygun bulunan ve Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 17.06.2015/1194 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliklerine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
126-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi´nin, 10.09.2014/704 sayılı Kararı, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi´nin, 22.01.2015/72 sayılı Kararı ile onaylanan Osmangazi İlçesi, Hüdavendigar Mahallesi, 4647 ada, 1 parsele ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğinin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
127-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi’nin, 05.01.2011 tarih ve 39 sayılı Kararı ve Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi´nin, 17.02.2011 tarih ve 137 sayılı Kararı ile onaylanan Osmangazi İlçesi, Demirtaşpaşa Mahallesi, 2393 ada, 15-16 parsele ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğinin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
128-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Osmangazi Belediye Meclisi´nin, 04.02.2015/104 sayılı Kararı, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi´nin, 19.03.2015/535 sayılı Kararı ile onaylanan Osmangazi İlçesi, Tuzpazarı Mahallesi, 4418 ada, 15-16 ve 17 parsellere ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğinin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
129-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi´nin, 15.05.2014 tarih ve 461 sayılı Kararı ile onaylanan Osmangazi İlçesi, Kayhan Mahallesi, 4279 ada, 9 parsele ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliğinin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
130-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 21.04.2015 gün ve 898 sayılı Kararı ile onaylanan Mudanya İlçesi, Balabancık Mahallesi, 1129 ve 1130 parsellere ilişkin 1/25000 ve 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı’na ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirme yazısı ile ilgili raporu, 
131-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi´nin, 20.02.2015 tarih ve 361 sayılı Kararı ile onaylanan Gemlik İlçesi, 122 ada, ve 123 adalara ait 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirilmesi yazısı ile ilgili raporu, 
132-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi´nin, 20.02.2015 tarih ve 362 sayılı Kararı ile onaylanan Gemlik İlçesi, Umurbey Mahallesi, 147 ada, 11 parsele ait 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişikliğine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirilmesi yazısı ile ilgili raporu,
9/10


133-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi´nin, 24.02.2015 tarih ve 468 sayılı Kararı ile onaylanan Gemlik İlçesi, Cihatlı 1543 parsele ait 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Plan Notu İlavesine ilişkin Bursa Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün yeniden değerlendirilmesi yazısı ile ilgili raporu, 
134-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün, Mustafakemalpaşa Belediye Meclisi’nin, 01.04.2015 tarih ve 107 sayılı Kararı ile uygun bulunan ve Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin, 21.05.2015 tarih ve 986 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliği hakkında yeniden değerlendirme talebi ile ilgili raporu, 
135-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün, Mustafakemalpaşa Belediye Meclisi’nin, 01.04.2015 tarih ve 94 sayılı Kararı ile uygun bulunan ve Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 21.05.2015 tarih ve 986 sayılı Kararı ile onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı değişikliği hakkında yeniden değerlendirme talebi ile ilgili raporu, 
136-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Bursa Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü’nün, Bursa Büyükşehir Belediye Meclisi´nin, 21.05.2015 tarih ve 994 sayılı Kararı ile onaylanan Mustafakemalpaşa İlçesi, Yalıntaş Mahallesi, 1343-1344 parsellere ilişkin 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı değişikliği hakkında yeniden değerlendirme talebi ile ilgili raporu,
137-İmar ve Bayındırlık Komisyonu’nun, Mahkeme Kararı doğrultusunda Yunuseli, Çukurlar Mevkii 1/1000-1/5000 ve 1/25000 ölçekli plan değişiklikleri ile ilgili raporu.



Recep ALTEPE 
Mak. Müh. 
Büyükşehir Belediye Başkanı 
Meclis Toplantylary Ar?ivi

Monday, 18 January 2016

Kocaeli Kandıra Ghsim :"A MİLLİ ERKEK HOKEY TAKIMIMIZ AVRUPA İKİNCİSİ OLDU."




Kocaeli Kandıra Ghsim :"A MİLLİ ERKEK HOKEY TAKIMIMIZ AVRUPA İKİNCİSİ OLDU."

Finlandiya'nın Vantaa kentinde düzenlenen Eurohockey Championship 3 Erkekler Avrupa Şampiyonasında mücadele eden A Millilerimiz, Şampiyona'nın ilk günü ev Sahibi Finlandiya ve Slovakya ile karşılaştı.

Ahşap Sanayicileri Derneği ilk olağan genel kurulunu Ankara’da yaptı



Ahşap Sanayicileri Derneği ilk olağan genel kurulunu Ankara’da yaptı

ANKARA - Ahşap Sanayicileri Derneği’nin (ASAD) ilk Olağan Genel Kurulu’nda Kurucu Başkan Ayhan Kahraman güven tazeledi. Genel kurulun ardından yapılan toplantıda sektörün sorunları tartışıldı.

Ankara Sanayi Odası (ASO) Sosyal Tesisleri’nde yapılan Genel Kurul’da geçici Yönetim ve Denetim Kurulları'nın ibrasının ardından Ayhan Kahraman’ın listesi oy birliğiyle iş başına geldi. Daha sonra yapılan Yönetim Kurulu toplantısında Ayhan Kahraman Başkan, Necdet Başoğlu ve TEPAL Başkanı Muzaffer Balcıoğlu Başkan Yardımcısı, Muhammet Aksoy Genel Sekreter, Ali Kartal Sayman, Ahmet Hamdi Demirağ, Fahrettin Kulu, Yüksel Efe ve Burhan Çobanoğlu’da Yönetim Kurulu üyesi olarak görev aldı.

Genel Kurul’un ardından Orman Genel Müdürlüğü İşletme ve Pazarlama Daire Başkanı Kenan Akyüz’ün de katıldığı toplantı yapıldı. Toplantıda konuşan ASAD Başkanı Ayhan Kahraman, Türkiye’nin orman varlığı bakımından dünyada 12. sırada yer aldığı halde, bu zenginliği gerektiği kadar değerlendiremediğini söyledi. Kahraman, “Orman ürünleri ihracatımız yok denecek kadar az. İthalatımız ise oldukça yüksek. Zira dünyadaki 220 ülke arasında ithalatta 32. sıradayız.” dedi.

ASAD’ı kurmalarının nedeninin sektördeki kuruluşların sorunlarına çözüm bulmak olduğuna dikkat çeken Ayhan Kahraman, “Üyelerimiz arasında kereste imalatçıları, ahşap palet ve ahşap ambalaj imalatçıları var. Sektörümüzdeki büyük kuruluşların kesintisiz ham maddeye ulaşmaları, küçük işletmelerin de orman ihalelerine katılan sektör dışındaki firmaların haksız rekabetine uğramamaları için çalışacağız. Bu sayede sektörümüzü korumak gayesindeyiz.” diye konuştu. 

"SEKTÖRDEKİ SORUNLARA ÇÖZÜM ARIYORUZ"

Ayhan Kahraman, sektörde sorunlara çözüm aradıklarını belirterek, Orman Genel Müdürlüğü’nün, 'Oduna Dayalı Orman Ürünlerinin Satış Usul ve Esasları' tebliğinde geçen yıl yaptığı değişiklikle daha önce sadece yonga levha tesislerine tanıdığı tahsis uygulamasını, yıllık üretim kapasitesi 25 metreküp ve üzeri olan kereste, ahşap palet ve ahşap ambalaj tesislerine de yaygınlaştırmasının olumlu bir gelişme olduğunu söyledi. Kahraman, Genel Müdürlük'ten bir diğer beklentilerinin de açık ihalelere sektör dışından firmaların katılmasını önleyecek kısıtlamalara gidilmesi olduğunu ifade etti.

Orman Genel Müdürlüğü İşletme Pazarlama Daire Başkanı Kenan Akyüz, Türkiye’nin orman varlığını en verimli şekilde kullanması için yaklaşık 4 yıldır çok önemli adımlar attıklarını söyledi. Bu değişiklikleri yaparken sektördeki kuruluşlar ve sektör temsilcileri ile yoğun bir mesai harcadıklarını vurgulayan Akyüz, 1956 yılında çıkartılan 6831 Sayılı Orman Kanunu’na uygun olarak aynı yıl çıkartılan 'Oduna Dayalı Orman Ürünlerinin Satış Usul ve Esasları' tebliğini sil baştan yazdıklarını söyledi. Tebliği günümüz ticaret kurallarına göre hazırladıklarının altını çizen Akyüz, “Bu tebliğin hazırlanması konusunda tek yetkili Orman Genel Müdürlüğü’dür. Bu yetkiyi almak da çok zor oldu. Ama azimle çalışarak başardık. Tebliğimiz hakkında olumsuz görüş sunan olmadı. Uygulama sırasında aksaklıklar olursa bunları da sektörün taleplerine göre değiştiririz. Sizlerden beklentimiz tebliğin uygulanması sırasında olumsuzluklarla karşılaşırsanız bizimle paylaşmanızdır.” dedi. 

BALCIOĞLU: AHŞAP SEKTÖRÜNE DAHA ÇOK ÖNEM VERİLMELİ

ASAD Başkan Yardımcısı seçilen Avrupa Palet Üreticileri Birliği EPAL Türkiye Ulusal Komitesi (TEPAL) Başkanı Muzaffer Balcıoğlu, Türkiye’nin orman varlığının ekonomiye kazandırılması için sektördeki kuruluşların el birliği etmesinin ve Orman Bakanlığı’nın da bu kuruluşlara destek vermesinin çok önemli olduğunu söyledi. Balcıoğlu, sektörde irili ufaklı binlerce işletme bulunduğunu, bu işletmelerin teknolojilerinin artırılması, ham madde sorunlarının çözülmesi ve ürünlerinin katma değerinin yükseltilmesi için daha çok çaba harcanması gerektiğine vurgu yaptı.
(CİHAN)
Ahşap Sanayicileri Derneği ilk olağan genel kurulunu Ankara’da yaptı

Friday, 15 January 2016

AYDIN VAR aydıncık VAR...



AYDIN VAR aydıncık VAR...
1128 kişinin ruh tahlili...
bu olay maalesef ilk değil sonda olmayacak... sinek küçükte olsa her zaman mide bulandırmaya devam edecek..
bazı tarihi hatırlatmalar:
***
*kurtuluş savaşında yunanlılarla işbirliği yapanlar
*balkan savaşlarında kendi ordusu yerine bulgar ordusunu destekleyenler
*viyana kuşatmasında -kırım hanı ve ibrahim paşanın- merzifonlu fobileri ile milletin geleceğini feda etmeleri
*iranın sürekli papalıkla işbirliği
*çandarlının istanbul'un fethine direnmesi
*karamanoğlunun bitmez tükenmez osmanlı düşmanlığı
*timurun geleceği değil rekorunu düşünmesi
*muaviye ve haricilerin Hz. Ali karşıtlığı
***
bu açıklanamaz gibi eblehliklerin iki boyutu bulunmaktadır...
1-bireysel olgunsuzluk(hamlık)
2-toplumsal olgunsuzluk(hamlık)
***
insan nefsi ''mutmain''lik yokuşunun sonuna gelmeden yani bilgelik birikimini yapmadan kendi zayıflıklarını aşamaz...
toplum olarak ''göçebe=bedevi'' hayat tarzını terk etmeden de CELALLENİP ''celali'' olmamız yakamızı bırakmayacaktır...
karşımıza çıkan 1128 adet suçluya(suçları çok büyük) nasıl davranacağımız meselesine gelince:
osmanlı devleti 1683 sonrası peş peşe yenilgilere başlayınca orduda binlerce asker kaçağı sorunu çıktı...
hukuk da cezaları belli..
ancak siyaseten bu suçlulara ceza vermek mi devletin faydasına; yoksa bunları kazanmak mı????
Allah Teala'nın ve Hz. Peygamderin bakışı ile bakalım...
eğitimde korkusuzluk başıboşluğu getirir, aşırı korkuda içine kapanıp zelilliği getirir..
İslam barış dinidir ve barış yoluyla kazanım ''HUKUKUN uygulanmasından'' daha önemlidir...
düşünelim Rabbimiz her suçumuza hukuk uygulasaydı cennet bom boş kalırdı...
II.Sultan Abdülhamit bombacıyı affederek Osmanlı devletine çalıştırmayı bildiyse önümüzde güzellikle yapılacak çözümler çok demektir...


Zafer Kılınçer

BİLİM AKADEMİSİ’NDEN İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ KONUSUNDA KAMUOYU DUYURUSU

BİLİM AKADEMİSİ’NİN İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ KONUSUNDA KAMUOYUNA DUYURUSU 15.01.2016 Bilim Akademisi olarak, binin üzerinde akademisyenin imzalayarak kamuoyuna sunduğu “Bu suça ortak olmayacağız” başlıklı bildiri üzerine son günlerde gelişen olayları büyük bir kaygı ve üzüntüyle ile izliyoruz. Kuşkusuz toplumsal şiddet ve terör, başta insan onuru ve yaşam hakkı olmak üzere insancıl değerler ile temel hak ve özgürlüklere yönelik ağır bir saldırı biçimidir. Şiddet, kin ve nefretin demokratik bir toplumda mazur gösterilmesi, savunulması, övülmesi ya da teşviki söz konusu olamaz. Hem Anayasa hem de Türkiye’nin taraf olduğu uluslararası insan hakları sözleşmeleri bu durumu teyit etmektedir. Ancak demokratik toplumların diğer bir temel değeri de kamuoyunun özgürce biçimlenmesini sağlayan ve basit ya da yansız düşünce açıklamaları dışında eleştirel nitelik taşıyabilen ifade özgürlüğüdür. İnsani temel değerlere saldıran her türlü şiddetin, kin ve nefretin övgüsünü ya da teşvikini içermediği sürece eleştirel boyutta kalan düşünce açıklamalarının ifade özgürlüğünden yararlanması asıldır. Anayasa Mahkemesi’nin 16 Nisan 2015 tarihli bireysel başvuru içtihadında belirttiği gibi: “İfade özgürlüğüne ilişkin başvurularda, genel olarak, kullanılan ifadelerin şiddeti övdüğü, kişileri terör yöntemlerini benimsemeye, başka bir deyişle şiddet kullanmaya, nefrete, intikam almaya veya silahlı direnişe tahrik ve teşvik edip etmediği değerlendirilmelidir. (…) Kamu otoriteleri veya toplumun bir kesimi için hoş olmayan düşüncelere, şiddeti teşvik etmediği, terör eylemlerini haklı göstermediği ve nefret duygusunun oluşmasını desteklemediği sürece sınırlama getirilemez.” (Behdar Ro Amed Başvurusu, No. 2013/7363, 16 .2.2015)
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’nin (AİHM) bu konuda verdiği kararlar da aynı yöndedir: “Bu bağlamda, AİHM politikacı veya sıradan kişiye göre Hükümet hakkında kabul edilebilir eleştiri sınırlarının daha geniş olduğunu hatırlatmaktadır. Demokratik bir sistemde, Hükümetin eksikliği veya eylemleri, gerek yasama ve yargı erki gerekse kamuoyunun yakın denetimi altında bulunmalarını gerektirmektedir. Dolayısıyla, ihtilaf konusu yazıda özellikle bazı sert paragraflar, Türk Devleti’nin en olumsuz tablolarından birini çizmişse ve yazıya düşmanca bir anlam katmışsa da, bu paragraflar şiddete başvurmaya, orduya direnişe veya başkaldırmaya teşvik etmemektedir ve kin içeren bir söylem söz konusu değildir, AİHM nazarında dikkate alınması gereken en önemli husus budur (Dicle v. Türkiye davası, N. 9858/04, 15.10. 2013).” Her ne kadar rahatsız edici veya azınlıkta olsa da görüşlerini ifade özgürlüğü her vatandaş için olduğu kadar bilim insanları için de en temel özgürlüktür. Bunun ellerinden alınmasının er ya da geç, Avrupa Konseyi’nin de tespit ettiği gibi, entelektüel gerileme, sosyal ve ekonomik bir duraklama ile sonuçlanması kaçınılmazdır. Bilim Akademisi bu kaygı verici gidişin tersine çevrilmesi ve evrensel standartlarda bilim, sanat ve genel anlamda ifade özgürlüğünün üniversitelerimizde tesisi için gerekli yasal çalışmalar dahil her türlü desteği sağlamaya hazırdır. Saygılarımızla bilgilerinize sunarız. Bilim Akademisi adına Yönetim Kurulu

http://bilimakademisi.org/wp-content/uploads/2016/01/BA-d%C3%BC%C5%9F%C3%BCnce-%C3%B6zg%C3%BCrl%C3%BC%C4%9F%C3%BC-bildirisi-ocak-2016.pdf

Featured post

Five Years After Reconversion: Hagia Sophia Embodies Turkey’s Cultural Crossroads

  ISTANBUL, JULY 2025   — Half a decade has passed since the iconic Hagia Sophia resumed its role as a working mosque, marking a watershed m...

Popular Posts