Wednesday, 2 May 2018

Ankara’da Başhekimler Toplantısı Yapıldı



Ankara’da Başhekimler Toplantısı Yapıldı

Başhekimler Toplantısı 2 Mayıs 2018 Çarşamba günü, Vali Ercan Topaca başkanlığında yapıldı.

İl Sağlık Müdürlüğü toplantı salonunda gerçekleştirilen toplantıya Vali Yardımcısı İsmail Küreci, Yenimahalle Kaymakamı Selda Dural, İl Sağlık Müdürü Özkan Ünal ve ilimizde yer alan hastanelerin başhekimleri katıldı.

Sağlık hizmetinin devletin sunduğu önemli hizmetlerin başında geldiğini, bu alandaki aksamaların, işlerin sağlıklı bir şekilde yürümemesinin toplumda tepkilere ve ciddi sıkıntılara sebep olduğunu söyleyen Vali Topaca “Sonuçları itibariyle de çok geniş kesimleri etkileyen bir hizmet dalıdır. Dolayısıyla da devlet, bu hizmetler üzerinde hep hassasiyetle durmuştur. Artık memnuniyetle görüyoruz ki sağlık alanında eskiden yaşanan sıkıntılar yaşanmıyor, kalitesi çok yükseldi; vatandaşın da buna bağlı olarak taleplerinin arttığı bir hizmet sektörü haline geldik. Bu hizmetlerin yürütücüsü sizsiniz. Bu alandaki başarı sizin alacağınız doğru kararlarla artacaktır. Sorumlu olduğunuz hastaneleri en güzel şekilde işletmek suretiyle oluşabilecek şikâyetleri en aza indirmeniz çok önemlidir. Aldığınız doğru kararlarda her zaman yanınızda olduğumuzu ifade etmek isterim. ” dedi.

Vali Topaca, başhekimlere düşen en önemli görevin vatandaşla hekim arasında yaşanan sorunları en aza indirmek olduğunu vurgulayarak “Sorumlu hekimlerle belli aralıklarla toplantılar yaparak vatandaşla doktor ilişkisini sağlıklı bir zemine oturtmak gerekiyor. Vatandaşın memnuniyetini düşüren olayları, kurduğunuz ekiple gözlemleyerek ortadan kaldırmak mümkün.” diye konuştu.

Başta gözümüzü korkutan, düzeltilemez dediğimiz birçok şeyin düzeltildiğini, sorun olan bürokratik ve yapısal birçok sorunun aşıldığını belirten Vali Ercan Topaca “Yapısal bir sorunun olmadığını düşünüyorum ama her hastanenin binasından, kurulumundan veya yönetiminden kaynaklanan düzeltilebilecek sorunlarımız var. Bu sebeple yeni bir gözle, yeni bir bakış açısıyla bu sorunları gözlemleyip çözümler üreteceksiniz. Daha hızlı vatandaşın sağlık hizmetlerine erişimini nasıl sağlarız? Bu soruyu hem siz sorun hem de diğer yönetici arkadaşlara sordurun.” dedi.

Hizmette vatandaşlara adil davranılmasının, hastanelerdeki güvenlik önlemlerinin hassasiyetle alınmasının önemine vurgu yapan Vali Topaca, “Özel güvenlikler sık sık denetimden geçirilmelidir. Vatandaşın geliş ve gidişlerinde ve hizmeti alışlarında her zamankinden fazla titiz olunmasını rica ediyorum. Vatandaşın daha kaliteli hizmet almasını, tedavisinin hızlı bir şekilde yapılmasını ve kuyruklar oluşmadan işlemlerin yapılması son derece önemlidir. Seçim sürecinin rahat bir şekilde tamamlanması açısından sağlık hizmetini herkese ulaştırarak bu süreci sorunsuz atlatmalıyız.”

Vali Topaca, incelemelerde bulunduğu, gezdiği bazı hastanelerde özellikle giriş çıkışlarda, personelin disiplinden uzak olduğunu gördüğünü belirtip bunun başhekimin yönetimdeki hâkimiyetiyle ilgisi bulunduğunu ifade ederek şunları kaydetti: “Bir hastanenin girişinden itibaren başhekimin ne kadar etkin olduğunu, ne kadar personel üzerinde hâkimiyetinin olduğunu görebiliriz. Dolayısıyla hastanenizdeki otoritenizin tam olmasını, bütün personel üzerinde önce sevgiye dayanan bir otoriteyi temin etmenizi isteriz. İyi niyetle, samimiyetle, olmuyorsa gerektiği zaman kamu gücünü kullanan, memurun mesleki ve özlük durumunu etkileyen bazı yasal tedbirleri alma yetkisi olan kişileriz. Dolayısıyla hastanenizin, kurumunuzun işleyişini bozacak şekilde, vatandaştaki bizim algımızı, itibarımızı, devletin itibarını bozacak şekilde davranışı olan varsa arkadaşlar gereğini hiç geciktirmeksizin yapmak durumundayız. Bu konuda yapacağınız işlemlerde her zaman yanınızdayız. Sizinle birlikte o tedbirleri, bizim de desteğimiz söz konusuysa almak durumundayız. Bu konuda her bir arkadaşın bütün personelini tanıması, otoritesini kurması, gerektiği zaman disiplin işlemi yapmaktan kaçınmaması gerekir.”

Osmanlı padişahı II. Bayezit’in “Yönetimde merhamet olmaz.” sözünü hatırlatan Vali Topaca “Hata varsa gereğini hepimiz yapmak durumundayız. Bu konuda arkadaşlarımızın tereddüdü olmasın, biz karşılaştığımız sorunları önce uyararak, sonra devletin öngördüğü tedbirleri alarak kurumlarda düzeni sağlamak, vatandaşın sağlık hizmetlerine en kolay şekilde erişimini sağlayacak tedbirleri almak durumundayız.” diye konuştu.

Vali Topaca’nın, toplantıya katılan başhekimlerin soru ve görüşlerini de almasıyla toplantı sona erdi.

http://www.ankara.gov.tr/ankarada-bashekimler-toplantisi-yapildi

1 Çeyrek Altın kaç gram


 1 Çeyrek Altın kaç gram
altın

1 Çeyrek Altın

'Küçük Altın' gerek fiyatı, gerek boyutu olsun ülkemizde altın dendiği anda ilk akla gelen ziynet eşyasıdır. Altın piyasasında ülkemizde yıllardır kendine yer tutmuş eski ve yeni türleri bulunan çeyrek altının ağırlığı ve ayarı hakkında bilinenler şu şekildedir: 

1 Çeyrek Altın Kaç Gramdır? ve Kaç Ayardır?

1 Çeyrek = 1.75 grama denk gelmektedir. 22 Ayar altından üretilmektedir.1.75 Gram ve 22 Ayardır. 

Çeyrek Altın'da Kaç Gram Has Altın Vardır?

'Çeyrek Altın' 1.75 gram ve 22 ayardır. Çeyrek altında has olarak 1.6065 gram 24 ayar altın bulunur. Dolayısıyla fiyat hesaplanırken; 24 Ayar Altının Gramı x 1.6065 işlemi yapılır ve üzerine bir miktar işçilik ve kar ücreti eklenerek satılır. Bu ek ücret; 1 lira da olabilir 15 lira da. Alacağınız yer göre bu ücret değişmektedir. 

1 Çeyrek Altın Ne Kadar?

'Çeyrek Altın' fiyatını altingrafik.com aracılığıyla takip edebilirsiniz. Sitemizin anasayfa ve çeyrek altın kısmında çeyrek altın fiyatı sürekli olarak güncellenmektedir. 

Altın
DolarEuro



Tuaregler Kimdir? Özellikleri Nelerdir ?


Günümüz dünyasında, dünya üzerinde birçok millet yaşamını sürdürmektedir. Bu milletlerden bazıları dünyada oldukça bilinirliliğe sahipken, bazı toplumlar içinse bunu söylemek doğru değildir. Adı bilinmeyen toplumlara örnek verilirse, bunlardan birisi Tuareg Toplumu’dur.
4056_t4
Tuareg toplumunun yaşam alanına bakıldığında; karşımıza Nijer, Mali, Burkina Faso ve Libya gibi ülkelerin arasında kalan geniş bir alan çıkmaktadır. Tuaregler, bu ülkeler arasında kalan alanda yaşarlar ve nüfusları da yaklaşık olarak 1.2 milyon civarıdır. Aynı zamanda Tuaregler bağımsız bir örgütlenmeye de sahip bir toplumdur. İsimlerini oluşturan Tuareg kelimesi Arapçadan gelen bir kelimedir ve anlamı da ‘Tanrı’nın terk ettiğidir. Böyle bir ifadenin nedeni ise, bu toplumun katı inanışlara mesafeli durmaları ve de İslamiyete dönmekte gecikmiş olmalarından gelmektedir. Tuareglerin konuşmuş olduğu dil ise, Berberi dillerinden gelmekte olan bir dildir.4056_tuareg_2
4056_tuareg_2Bakıldığında Tuaregler, Kuzey ve Güney şeklinde ayrılmışlardır. Kuzey Tuaregler’in yaşam alanlarını daha çok çöl oluştururken, Güney Tuaregler’in yaşam alanlarını ise savanlar ve stepler oluşturmaktadır. Güney ve Kuzeyde yaşayanları yaşam tarzı ve geçimi de farklılıklar göstermektedir. Güneydekiler, deve ve de zebu yetiştirirler.(zebu:Hint öküzü) Yetiştirilen bu hayvanlar, kuzeydekilere satılır. Burada, aralarında ticaret ilişkileri olduğu görülmektedir.
Geleneksel Tuareg toplumunda sınıflaşmalar mevcuttur. Soylular, din adamları, vasallar, zaanatçılar ve de eskiden köle emekçisi olanlardan katmanlar Tuareg halkını şekillendirmektedir. Afrika’nın bir bölümünde yaşayan ve adı pek bilinmeyen bu toplum, çadırlarda yaşamlarını sürdürmektedir. Bu çadırlar deriden yapılmadır ve kırmızıya boyalı bir haldedir. Bu çadır kültürü geleneksel bir olgudur. Fakat günümüzde yer yer deri çadırların yerini naylon çadırlar da alabilmektedir.4056_tuareg_area_1
4056_tuareg_area_1Tuareg toplumunda, yetişkin erkek ve kadınların ilginç gelenekleri bulunmaktadır. Yetişkin erkekler, mavi bir peçe takarlar. Bu peçe, yabancıların, kadınların ve de evlilik yoluyla akraba olunan kişilerin yanlarında takılmaktadır. Fakat, artık bu tarz geleneklerden yavaş yavaş uzaklaşılmaya başlanmıştır. Bunun nedeni ise, kentleşmedir. Kentleşme, bu tarz geleneklerin kaybolmasına neden olurken Tuareg toplumunun kullanmış olduğu yazı ise kendini korumaktadır. Tuaregler, aralarında eski Libyalıların kullanış olduğu yazıya benzer bir yazı kullanmaktadırlar. Bu yazının ismi ise, tifinag’dır.Tuareg toplumunun kökenine bakıldığında, bu toplumun aslen berberi kabilelerine mensup olduğu görülmektedir. Mezhep olarak, zahiriye mezhebine sahiptirler. Zarihiye mezhebinde bir hadise göre Tuareglerin yüzlerini örttükleri söylenmektedir. Bu konuda başka bir söylenti ise, kötü ruhların ağızdan girmelerini engellemek için Tuareglerin yüzlerini kapattıklarıdır. Bu konu hakkında başka rivayetler de bulunur. Bunlardan birinde, erkeklerin mavi peçe takmalarının nedeninin duygularının gizli kalmasını istemeleridir.
4056_tuareg_3Tuaregler, kültürlerini benimsemiş ve kültürlerine bağlı bir toplumdur. Kişiliksel özelliklerine bakıldığında ise, bu toplumun gururlu ve de prensip sahibi oldukları görülmektedir. Kadın ve erkek eşitliği vardır. Kız ve erkeklere aynı eğitim verilir. Çocuklar doğunca, soylarını babadan almazlar. Çocuklar soylarını anneden alırlar. Bu özellik, alışılmışın dışında bir özellik olarak karşımıza çıkmaktadır. Aynı zamanda bu toplumda, tek eşlilik kültürü hakimdir.
Yazar:Erdoğan Gül

Türklük’ten İstifa Etmek


Türklük’ten İstifa Etmek

Türklük’ten İstifa Etmek

Türklük’ten istifa etmek Beyoğlu yakasının adetlerinden


21 Şubat 2013 14:24


Türklük’ten istifa etmek Beyoğlu yakasının adetlerinden
1.Türklük engellenemiyor
Hayatı boyuncu ‘milliyetçi olmayan’ Ertuğrul Özkök son zamanlardaTürklük vurgulu yazılar yazdı. Bu yazılar tepki alınca, Ertuğrul Özkök,Türklük’ten istifa etme kararı aldı.
Türklük’ten istifa etmek Beyoğlu yakasının adetlerinden biridir… PKKkurucuları Rizeli Kemal Pir’den, Adanalı Duran Kalkan’a, Çorumlu İsmail Beşikçi’ye Türklük’ten kaçış sürüyor.
Türklük’ten kaçış aslında sadece bugünün adeti değil. Yahya Kemal ve Ziya GökalpMütareke döneminde Türklük’ten kaçanları örnekleriyle anlatırlar…Osmanlı coğrafyasının değişik noktalarında Türk kökenli aydınlar, bu dönemde Türklük’ten istifa edip başka etnik yapılara kaçarlar. Ömer Seyfettin, ‘Kamçı’ öyküsünde İstanbul’da bir Türk’ün Türklük’ten kaçış hikayesini mizahi bir dille anlatır.
Bazılarının zihninde Türklük, bugün de Mütareke İstanbulu’nda olduğu gibi ‘kerih’ bir kimlik.
İşgal medyasında akredite edilmeyen Türklük, yabancılaşmış aydının üç değilinden biridir. Bunları tehlike sırasına göre şöyle sıralayabiliriz: 1.Türklük, 2.(hukuk zeminindeki) İslam 3.Osmanlı cihan hakimiyeti ideali.

İlginçtir bu ‘kerih’ bakışa rağmen Türkiye’nin içinde ve dışında Türklük’e yöneliş bir türlü engellenemiyor.
Gelin Türklük’e yöneliş örneklerine birlikte bakalım.
2.Lavrans, Uceymi Paşa’ya Irak Krallığı önerdi
İngiliz ajanı Lavrans, Türkler’e ihanet etmesi karşılığında Uceymi Sadun Paşa’ya savaştan sonra kurulacak Irak Krallığı’nı önerdi. Uceymi Paşa, Türkler’e ihaneti karşılığında teklif edilen Irak Krallığı’nı tereddütsüz reddetti.

Uceymi Sadun Paşa’nın mensup olduğu aile, Irak’a Mekke’den göç etti. Aile, savaş halindeki aşiretleri uzlaştırarak, Bağdat’tan Basra’ya kadar uzanan bir aşiret organizasyonu gerçekleştirdi. Sadun aşireti, 25 aşirete lider seçildi. Bu aşiret birliği Osmanlı’ya bağlandı. 
Bütün Osmanlı döneminde bölgede, Osmanlı yanlısı olan Sadun ailesiTürk Ordusu’nun geri çekilme süreçlerinde de yardım etti. Türk Ordusu çekilirkenUceymi emrindeki süvariler, Türkler’in yanından ayrılmadı.
Irak’ta 150 bin dönüm toprağını bırakarak 5 Haziran 1920 tarihinde Mardin’e geldi. Kurtuluş Savaşı’nda adamlarıyla birlikte Fransızlar’a karşı mücadele etti. Şanlıurfa’nın kurtuluşunda aktif rol oynadı.
Selam olsun Uceymi Paşa ve kadrosuna…
3.İstanbullu tuaragler
İbrahim Oumarou (Ömeri) Nijer ve Orta Afrika ülkelerinde yaşayan Tuareg halkının liderlerinden. Tuareg Emiri İbrahim Oumarou’nun soyu Osmanlı’ya dayanıyor.
Rivayete göre 1405 yılında Tuaregler’le Osmanlı arasında bir akrabalık bağı kurulmuştur. O tarihte şimdinin Nijer topraklarında yaşayan Tuaregler arasındaki birlik bozulur. Bu durum karşısında bir heyet İstanbul’a gelerekSultan Beyazıt’tan kendilerine hakem de olacak bir yönetici tayin etmelerini ister. Padişah, Afrikalı bir cariyeden olma Yunus adlı oğlunu bu heyetle birlikteNijer’e gönderir. Böylelikle Osmanlı ile Tuaregler arasında akrabalık bağı kurulur.
Osmanlı’nın Afrika’daki en uzak noktası olan Agadez’in şimdiki yöneticisine ‘Sultan’ unvanı ile hitap ediliyor. Çünkü Agadez Sultanı İbrahim Oumarou, o zaman bölgede yönetici olarak atanan Osmanlı Yunus Sultan’ın soyundan geliyor. 
Agadez bölgesi Tuaregler’i kendilerini “İstanbuleva” yani “İstanbullu” olarak tanımlıyorlar ve Türkler’e karşı büyük bir sevgi besliyorlar.
Selam olsun Orta Afrika’nın zenci Türkler’i Tuaragler’e…
4.Haçlı seferlerine katılmayan ‘Türksüz Türk köyü Faymonville
Yıllar önce Barış Manço’dan duymuştuk Türksüz Türk köyü Faymonville’nin varlığını.  Sondevir’de okudum… Her yıl düzenlenen karnaval, bu yıl da coşkuyla kutlanmış.
Faymonville köylülerine, Haçlı seferlerine katılmadıkları için ‘Türk’ deniliyor. FaymonvilleOsmanlı’ya karşı koymak için kilise öncülüğünde toplanan vergilere katılmayı da reddeder. Yani Faymonville köylüleri, Türkler’le ittifak yaptıkları için ‘Türk’ olarak adlandırılıyor. İsmet Özel’in “kafirle savaşan müslümana Türk denir” sözlerinde ifadesini bulan anlamlı durum bizi mutlu ediyor…
Köyde yapılan törene Türkiye’nin Brüksel Büyükelçisi ve BrükselBaşkonsolosu da katılıyor. Karnavalda Faymonville köylüleri, Türk bayraklısüvarilerin öncülüğünde, mehter marşı çalarak yürüyorlar. Kara kışa, ağır hava şartlarına rağmen Türk Günü coşkuyla kutlanıyor.
Selam olsun Haçlı Seferleri’ne katılmayan ve kendilerini ‘Türk’ olarak görenFaymonville köylülerine…
5.Abdülhakim Arvasi: Yeryüzünde iki Türk var ise biri mutlaka benim
Ruslar, 1915 yılında Doğu Anadolu’yu işgal ettiklerinde müslüman ahaliye çok zülmederler.  Zulümlerini Ermeniler’le birlikte, onların rehberliğinde gerçekleştiriyorlardı. Öyle bir imha ki; kadın, erkek, çoluk çocuk demeden katlediyorlar. Seyyit Abdülhakim ArvasiVan’ın Başkale ilçesinde o zaman… Rus-Ermeni zulmünden çevresindekileri kurtarmak için çoluk çocuğunu toplayıp Van’ı terk ediyor. IrakSuriye yolu ile İstanbul’a geçecek. O zaman geçtiği yol, yani Irak ve Suriye bizim; Osmanlı toprağıSuriye’de bulunduğu sırada Suriyeli sevenleri diyorlar ki;
Siz İstanbul’a, Türkiye’ye, gitmek istiyorsunuz. Halbuki, Türkiye çok müşkül durumda, imparatorluk çöktü çökecek, yıkıldı yıkılacak. Türkiye artık iflah olmaz perişan olursunuz. En iyisi burada kalın. Size medrese veririz mektep veririz, hocalık veririz, her türlü imkanı veririz...”
Abdülhakim Arvasi’nin onlara verdiği cevap şudur:
‘‘Türkiye’ye gideceğim. Yeryüzünde iki Türk var ise biri mutlaka benim. Ben Türk’üm ama Jön Türk değilim.’’
Selam olsun Efendi Hazretleri’ne…

6.Hakkarili Latifan Katırcı: “ben bu bayrağın altında yaşıyorum”
Abdülhakim Arvasi’nin yaşadığı toprakların yanı başında Hakkari’de Hudut Komutanı Albay Cemalettin DoğanDağlıca köyünü ve kanaat önderi Latifan Katırcı’yı da ziyaret eder…
Daha önce Dağlıca’da 30 yıl imamlık yapan 81 yaşındaki Latifan Katırcı, sabah ve akşam namazlarının ardından ordu ve millet için dua ettiğini belirterek, misafirlerine şunları söyler: “Biz Müslümanız. Bakıyorum ordu ne ordusu, Müslüman. Biz Mecusi değiliz, Hıristiyan değiliz. Yaşım 81’e girdi, ben bu bayrağın altında yaşıyorum. Babam, atalarımız, bu bayrağın altında yaşıyorlardı Bu devlete yan bakana, benim canım dahi olsa, Allah cennet yüzü göstermesin.”
Latifan Katırcı’nın “ben bu bayrağın altında yaşıyorum. Babam, atalarımız, bu bayrağın altında yaşıyorlardı” sözlerinin altını çiziyoruz.
Selam olsun Latifan Katırcı’ya ve onun gibi düşünenlere…
7.Hatime: bizimle geleceğini inşa edenlere selam olsun…
Türkiye’deki bir çok TürkTürklük’ten gönüllü istifa etmişken Hakkarili Latifan Katırcı, Nijerli Tuareg Omaru, Iraklı Uceyli Sadun Paşa ve Belçika’nınFaymonville köylüleri, kendilerine Türk Milleti’yle ortak bir anlam haritası oluşturuyor. Yeryüzünde iki Türk var ise biri mutlaka benim” buyuranAbdülhakim Arvasi’nin mesajı hala geçerli.
Alemin na-hoş olduğu bu dünyada bizimle geleceğini inşa edenlere selam olsun… Gayretimiz, dualarımız ve gözyaşlarımız sizlerle…
Selam olsun bize kendimizi hatırlatanlara!

Mahmut Çetin/Sondevir 


Türklük’ten İstifa Etmek


Türklük’ten İstifa Etmek

Türklük’ten İstifa Etmek

Türklük’ten istifa etmek Beyoğlu yakasının adetlerinden


21 Şubat 2013 14:24
font boyutuküçülsünbüyüsün


Türklük’ten istifa etmek Beyoğlu yakasının adetlerinden
1.Türklük engellenemiyor
Hayatı boyuncu ‘milliyetçi olmayan’ Ertuğrul Özkök son zamanlardaTürklük vurgulu yazılar yazdı. Bu yazılar tepki alınca, Ertuğrul Özkök,Türklük’ten istifa etme kararı aldı.
Türklük’ten istifa etmek Beyoğlu yakasının adetlerinden biridir… PKKkurucuları Rizeli Kemal Pir’den, Adanalı Duran Kalkan’a, Çorumlu İsmail Beşikçi’ye Türklük’ten kaçış sürüyor.
Türklük’ten kaçış aslında sadece bugünün adeti değil. Yahya Kemal ve Ziya GökalpMütareke döneminde Türklük’ten kaçanları örnekleriyle anlatırlar…Osmanlı coğrafyasının değişik noktalarında Türk kökenli aydınlar, bu dönemde Türklük’ten istifa edip başka etnik yapılara kaçarlar. Ömer Seyfettin, ‘Kamçı’ öyküsünde İstanbul’da bir Türk’ün Türklük’ten kaçış hikayesini mizahi bir dille anlatır.
Bazılarının zihninde Türklük, bugün de Mütareke İstanbulu’nda olduğu gibi ‘kerih’ bir kimlik.
İşgal medyasında akredite edilmeyen Türklük, yabancılaşmış aydının üç değilinden biridir. Bunları tehlike sırasına göre şöyle sıralayabiliriz: 1.Türklük, 2.(hukuk zeminindeki) İslam 3.Osmanlı cihan hakimiyeti ideali.

İlginçtir bu ‘kerih’ bakışa rağmen Türkiye’nin içinde ve dışında Türklük’e yöneliş bir türlü engellenemiyor.
Gelin Türklük’e yöneliş örneklerine birlikte bakalım.
2.Lavrans, Uceymi Paşa’ya Irak Krallığı önerdi
İngiliz ajanı Lavrans, Türkler’e ihanet etmesi karşılığında Uceymi Sadun Paşa’ya savaştan sonra kurulacak Irak Krallığı’nı önerdi. Uceymi Paşa, Türkler’e ihaneti karşılığında teklif edilen Irak Krallığı’nı tereddütsüz reddetti.

Uceymi Sadun Paşa’nın mensup olduğu aile, Irak’a Mekke’den göç etti. Aile, savaş halindeki aşiretleri uzlaştırarak, Bağdat’tan Basra’ya kadar uzanan bir aşiret organizasyonu gerçekleştirdi. Sadun aşireti, 25 aşirete lider seçildi. Bu aşiret birliği Osmanlı’ya bağlandı. 
Bütün Osmanlı döneminde bölgede, Osmanlı yanlısı olan Sadun ailesiTürk Ordusu’nun geri çekilme süreçlerinde de yardım etti. Türk Ordusu çekilirkenUceymi emrindeki süvariler, Türkler’in yanından ayrılmadı.
Irak’ta 150 bin dönüm toprağını bırakarak 5 Haziran 1920 tarihinde Mardin’e geldi. Kurtuluş Savaşı’nda adamlarıyla birlikte Fransızlar’a karşı mücadele etti. Şanlıurfa’nın kurtuluşunda aktif rol oynadı.
Selam olsun Uceymi Paşa ve kadrosuna…
3.İstanbullu tuaragler
İbrahim Oumarou (Ömeri) Nijer ve Orta Afrika ülkelerinde yaşayan Tuareg halkının liderlerinden. Tuareg Emiri İbrahim Oumarou’nun soyu Osmanlı’ya dayanıyor.
Rivayete göre 1405 yılında Tuaregler’le Osmanlı arasında bir akrabalık bağı kurulmuştur. O tarihte şimdinin Nijer topraklarında yaşayan Tuaregler arasındaki birlik bozulur. Bu durum karşısında bir heyet İstanbul’a gelerekSultan Beyazıt’tan kendilerine hakem de olacak bir yönetici tayin etmelerini ister. Padişah, Afrikalı bir cariyeden olma Yunus adlı oğlunu bu heyetle birlikteNijer’e gönderir. Böylelikle Osmanlı ile Tuaregler arasında akrabalık bağı kurulur.
Osmanlı’nın Afrika’daki en uzak noktası olan Agadez’in şimdiki yöneticisine ‘Sultan’ unvanı ile hitap ediliyor. Çünkü Agadez Sultanı İbrahim Oumarou, o zaman bölgede yönetici olarak atanan Osmanlı Yunus Sultan’ın soyundan geliyor. 
Agadez bölgesi Tuaregler’i kendilerini “İstanbuleva” yani “İstanbullu” olarak tanımlıyorlar ve Türkler’e karşı büyük bir sevgi besliyorlar.
Selam olsun Orta Afrika’nın zenci Türkler’i Tuaragler’e…
4.Haçlı seferlerine katılmayan ‘Türksüz Türk köyü Faymonville
Yıllar önce Barış Manço’dan duymuştuk Türksüz Türk köyü Faymonville’nin varlığını.  Sondevir’de okudum… Her yıl düzenlenen karnaval, bu yıl da coşkuyla kutlanmış.
Faymonville köylülerine, Haçlı seferlerine katılmadıkları için ‘Türk’ deniliyor. FaymonvilleOsmanlı’ya karşı koymak için kilise öncülüğünde toplanan vergilere katılmayı da reddeder. Yani Faymonville köylüleri, Türkler’le ittifak yaptıkları için ‘Türk’ olarak adlandırılıyor. İsmet Özel’in “kafirle savaşan müslümana Türk denir” sözlerinde ifadesini bulan anlamlı durum bizi mutlu ediyor…
Köyde yapılan törene Türkiye’nin Brüksel Büyükelçisi ve BrükselBaşkonsolosu da katılıyor. Karnavalda Faymonville köylüleri, Türk bayraklısüvarilerin öncülüğünde, mehter marşı çalarak yürüyorlar. Kara kışa, ağır hava şartlarına rağmen Türk Günü coşkuyla kutlanıyor.
Selam olsun Haçlı Seferleri’ne katılmayan ve kendilerini ‘Türk’ olarak görenFaymonville köylülerine…
5.Abdülhakim Arvasi: Yeryüzünde iki Türk var ise biri mutlaka benim
Ruslar, 1915 yılında Doğu Anadolu’yu işgal ettiklerinde müslüman ahaliye çok zülmederler.  Zulümlerini Ermeniler’le birlikte, onların rehberliğinde gerçekleştiriyorlardı. Öyle bir imha ki; kadın, erkek, çoluk çocuk demeden katlediyorlar. Seyyit Abdülhakim ArvasiVan’ın Başkale ilçesinde o zaman… Rus-Ermeni zulmünden çevresindekileri kurtarmak için çoluk çocuğunu toplayıp Van’ı terk ediyor. IrakSuriye yolu ile İstanbul’a geçecek. O zaman geçtiği yol, yani Irak ve Suriye bizim; Osmanlı toprağıSuriye’de bulunduğu sırada Suriyeli sevenleri diyorlar ki;
Siz İstanbul’a, Türkiye’ye, gitmek istiyorsunuz. Halbuki, Türkiye çok müşkül durumda, imparatorluk çöktü çökecek, yıkıldı yıkılacak. Türkiye artık iflah olmaz perişan olursunuz. En iyisi burada kalın. Size medrese veririz mektep veririz, hocalık veririz, her türlü imkanı veririz...”
Abdülhakim Arvasi’nin onlara verdiği cevap şudur:
‘‘Türkiye’ye gideceğim. Yeryüzünde iki Türk var ise biri mutlaka benim. Ben Türk’üm ama Jön Türk değilim.’’
Selam olsun Efendi Hazretleri’ne…

6.Hakkarili Latifan Katırcı: “ben bu bayrağın altında yaşıyorum”
Abdülhakim Arvasi’nin yaşadığı toprakların yanı başında Hakkari’de Hudut Komutanı Albay Cemalettin DoğanDağlıca köyünü ve kanaat önderi Latifan Katırcı’yı da ziyaret eder…
Daha önce Dağlıca’da 30 yıl imamlık yapan 81 yaşındaki Latifan Katırcı, sabah ve akşam namazlarının ardından ordu ve millet için dua ettiğini belirterek, misafirlerine şunları söyler: “Biz Müslümanız. Bakıyorum ordu ne ordusu, Müslüman. Biz Mecusi değiliz, Hıristiyan değiliz. Yaşım 81’e girdi, ben bu bayrağın altında yaşıyorum. Babam, atalarımız, bu bayrağın altında yaşıyorlardı Bu devlete yan bakana, benim canım dahi olsa, Allah cennet yüzü göstermesin.”
Latifan Katırcı’nın “ben bu bayrağın altında yaşıyorum. Babam, atalarımız, bu bayrağın altında yaşıyorlardı” sözlerinin altını çiziyoruz.
Selam olsun Latifan Katırcı’ya ve onun gibi düşünenlere…
7.Hatime: bizimle geleceğini inşa edenlere selam olsun…
Türkiye’deki bir çok TürkTürklük’ten gönüllü istifa etmişken Hakkarili Latifan Katırcı, Nijerli Tuareg Omaru, Iraklı Uceyli Sadun Paşa ve Belçika’nınFaymonville köylüleri, kendilerine Türk Milleti’yle ortak bir anlam haritası oluşturuyor. Yeryüzünde iki Türk var ise biri mutlaka benim” buyuranAbdülhakim Arvasi’nin mesajı hala geçerli.
Alemin na-hoş olduğu bu dünyada bizimle geleceğini inşa edenlere selam olsun… Gayretimiz, dualarımız ve gözyaşlarımız sizlerle…
Selam olsun bize kendimizi hatırlatanlara!

Mahmut Çetin/Sondevir 


Türklük’ten İstifa Etmek


Türklük’ten İstifa Etmek

Türklük’ten İstifa Etmek

Türklük’ten istifa etmek Beyoğlu yakasının adetlerinden


21 Şubat 2013 14:24
font boyutuküçülsünbüyüsün


Türklük’ten istifa etmek Beyoğlu yakasının adetlerinden
1.Türklük engellenemiyor
Hayatı boyuncu ‘milliyetçi olmayan’ Ertuğrul Özkök son zamanlardaTürklük vurgulu yazılar yazdı. Bu yazılar tepki alınca, Ertuğrul Özkök,Türklük’ten istifa etme kararı aldı.
Türklük’ten istifa etmek Beyoğlu yakasının adetlerinden biridir… PKKkurucuları Rizeli Kemal Pir’den, Adanalı Duran Kalkan’a, Çorumlu İsmail Beşikçi’ye Türklük’ten kaçış sürüyor.
Türklük’ten kaçış aslında sadece bugünün adeti değil. Yahya Kemal ve Ziya GökalpMütareke döneminde Türklük’ten kaçanları örnekleriyle anlatırlar…Osmanlı coğrafyasının değişik noktalarında Türk kökenli aydınlar, bu dönemde Türklük’ten istifa edip başka etnik yapılara kaçarlar. Ömer Seyfettin, ‘Kamçı’ öyküsünde İstanbul’da bir Türk’ün Türklük’ten kaçış hikayesini mizahi bir dille anlatır.
Bazılarının zihninde Türklük, bugün de Mütareke İstanbulu’nda olduğu gibi ‘kerih’ bir kimlik.
İşgal medyasında akredite edilmeyen Türklük, yabancılaşmış aydının üç değilinden biridir. Bunları tehlike sırasına göre şöyle sıralayabiliriz: 1.Türklük, 2.(hukuk zeminindeki) İslam 3.Osmanlı cihan hakimiyeti ideali.

İlginçtir bu ‘kerih’ bakışa rağmen Türkiye’nin içinde ve dışında Türklük’e yöneliş bir türlü engellenemiyor.
Gelin Türklük’e yöneliş örneklerine birlikte bakalım.
2.Lavrans, Uceymi Paşa’ya Irak Krallığı önerdi
İngiliz ajanı Lavrans, Türkler’e ihanet etmesi karşılığında Uceymi Sadun Paşa’ya savaştan sonra kurulacak Irak Krallığı’nı önerdi. Uceymi Paşa, Türkler’e ihaneti karşılığında teklif edilen Irak Krallığı’nı tereddütsüz reddetti.

Uceymi Sadun Paşa’nın mensup olduğu aile, Irak’a Mekke’den göç etti. Aile, savaş halindeki aşiretleri uzlaştırarak, Bağdat’tan Basra’ya kadar uzanan bir aşiret organizasyonu gerçekleştirdi. Sadun aşireti, 25 aşirete lider seçildi. Bu aşiret birliği Osmanlı’ya bağlandı. 
Bütün Osmanlı döneminde bölgede, Osmanlı yanlısı olan Sadun ailesiTürk Ordusu’nun geri çekilme süreçlerinde de yardım etti. Türk Ordusu çekilirkenUceymi emrindeki süvariler, Türkler’in yanından ayrılmadı.
Irak’ta 150 bin dönüm toprağını bırakarak 5 Haziran 1920 tarihinde Mardin’e geldi. Kurtuluş Savaşı’nda adamlarıyla birlikte Fransızlar’a karşı mücadele etti. Şanlıurfa’nın kurtuluşunda aktif rol oynadı.
Selam olsun Uceymi Paşa ve kadrosuna…
3.İstanbullu tuaragler
İbrahim Oumarou (Ömeri) Nijer ve Orta Afrika ülkelerinde yaşayan Tuareg halkının liderlerinden. Tuareg Emiri İbrahim Oumarou’nun soyu Osmanlı’ya dayanıyor.
Rivayete göre 1405 yılında Tuaregler’le Osmanlı arasında bir akrabalık bağı kurulmuştur. O tarihte şimdinin Nijer topraklarında yaşayan Tuaregler arasındaki birlik bozulur. Bu durum karşısında bir heyet İstanbul’a gelerekSultan Beyazıt’tan kendilerine hakem de olacak bir yönetici tayin etmelerini ister. Padişah, Afrikalı bir cariyeden olma Yunus adlı oğlunu bu heyetle birlikteNijer’e gönderir. Böylelikle Osmanlı ile Tuaregler arasında akrabalık bağı kurulur.
Osmanlı’nın Afrika’daki en uzak noktası olan Agadez’in şimdiki yöneticisine ‘Sultan’ unvanı ile hitap ediliyor. Çünkü Agadez Sultanı İbrahim Oumarou, o zaman bölgede yönetici olarak atanan Osmanlı Yunus Sultan’ın soyundan geliyor. 
Agadez bölgesi Tuaregler’i kendilerini “İstanbuleva” yani “İstanbullu” olarak tanımlıyorlar ve Türkler’e karşı büyük bir sevgi besliyorlar.
Selam olsun Orta Afrika’nın zenci Türkler’i Tuaragler’e…
4.Haçlı seferlerine katılmayan ‘Türksüz Türk köyü Faymonville
Yıllar önce Barış Manço’dan duymuştuk Türksüz Türk köyü Faymonville’nin varlığını.  Sondevir’de okudum… Her yıl düzenlenen karnaval, bu yıl da coşkuyla kutlanmış.
Faymonville köylülerine, Haçlı seferlerine katılmadıkları için ‘Türk’ deniliyor. FaymonvilleOsmanlı’ya karşı koymak için kilise öncülüğünde toplanan vergilere katılmayı da reddeder. Yani Faymonville köylüleri, Türkler’le ittifak yaptıkları için ‘Türk’ olarak adlandırılıyor. İsmet Özel’in “kafirle savaşan müslümana Türk denir” sözlerinde ifadesini bulan anlamlı durum bizi mutlu ediyor…
Köyde yapılan törene Türkiye’nin Brüksel Büyükelçisi ve BrükselBaşkonsolosu da katılıyor. Karnavalda Faymonville köylüleri, Türk bayraklısüvarilerin öncülüğünde, mehter marşı çalarak yürüyorlar. Kara kışa, ağır hava şartlarına rağmen Türk Günü coşkuyla kutlanıyor.
Selam olsun Haçlı Seferleri’ne katılmayan ve kendilerini ‘Türk’ olarak görenFaymonville köylülerine…
5.Abdülhakim Arvasi: Yeryüzünde iki Türk var ise biri mutlaka benim
Ruslar, 1915 yılında Doğu Anadolu’yu işgal ettiklerinde müslüman ahaliye çok zülmederler.  Zulümlerini Ermeniler’le birlikte, onların rehberliğinde gerçekleştiriyorlardı. Öyle bir imha ki; kadın, erkek, çoluk çocuk demeden katlediyorlar. Seyyit Abdülhakim ArvasiVan’ın Başkale ilçesinde o zaman… Rus-Ermeni zulmünden çevresindekileri kurtarmak için çoluk çocuğunu toplayıp Van’ı terk ediyor. IrakSuriye yolu ile İstanbul’a geçecek. O zaman geçtiği yol, yani Irak ve Suriye bizim; Osmanlı toprağıSuriye’de bulunduğu sırada Suriyeli sevenleri diyorlar ki;
Siz İstanbul’a, Türkiye’ye, gitmek istiyorsunuz. Halbuki, Türkiye çok müşkül durumda, imparatorluk çöktü çökecek, yıkıldı yıkılacak. Türkiye artık iflah olmaz perişan olursunuz. En iyisi burada kalın. Size medrese veririz mektep veririz, hocalık veririz, her türlü imkanı veririz...”
Abdülhakim Arvasi’nin onlara verdiği cevap şudur:
‘‘Türkiye’ye gideceğim. Yeryüzünde iki Türk var ise biri mutlaka benim. Ben Türk’üm ama Jön Türk değilim.’’
Selam olsun Efendi Hazretleri’ne…

6.Hakkarili Latifan Katırcı: “ben bu bayrağın altında yaşıyorum”
Abdülhakim Arvasi’nin yaşadığı toprakların yanı başında Hakkari’de Hudut Komutanı Albay Cemalettin DoğanDağlıca köyünü ve kanaat önderi Latifan Katırcı’yı da ziyaret eder…
Daha önce Dağlıca’da 30 yıl imamlık yapan 81 yaşındaki Latifan Katırcı, sabah ve akşam namazlarının ardından ordu ve millet için dua ettiğini belirterek, misafirlerine şunları söyler: “Biz Müslümanız. Bakıyorum ordu ne ordusu, Müslüman. Biz Mecusi değiliz, Hıristiyan değiliz. Yaşım 81’e girdi, ben bu bayrağın altında yaşıyorum. Babam, atalarımız, bu bayrağın altında yaşıyorlardı Bu devlete yan bakana, benim canım dahi olsa, Allah cennet yüzü göstermesin.”
Latifan Katırcı’nın “ben bu bayrağın altında yaşıyorum. Babam, atalarımız, bu bayrağın altında yaşıyorlardı” sözlerinin altını çiziyoruz.
Selam olsun Latifan Katırcı’ya ve onun gibi düşünenlere…
7.Hatime: bizimle geleceğini inşa edenlere selam olsun…
Türkiye’deki bir çok TürkTürklük’ten gönüllü istifa etmişken Hakkarili Latifan Katırcı, Nijerli Tuareg Omaru, Iraklı Uceyli Sadun Paşa ve Belçika’nınFaymonville köylüleri, kendilerine Türk Milleti’yle ortak bir anlam haritası oluşturuyor. Yeryüzünde iki Türk var ise biri mutlaka benim” buyuranAbdülhakim Arvasi’nin mesajı hala geçerli.
Alemin na-hoş olduğu bu dünyada bizimle geleceğini inşa edenlere selam olsun… Gayretimiz, dualarımız ve gözyaşlarımız sizlerle…
Selam olsun bize kendimizi hatırlatanlara!

Mahmut Çetin/Sondevir 


Türklük’ten İstifa Etmek


Türklük’ten İstifa Etmek

Türklük’ten İstifa Etmek

Türklük’ten istifa etmek Beyoğlu yakasının adetlerinden


21 Şubat 2013 14:24
font boyutuküçülsünbüyüsün


Türklük’ten istifa etmek Beyoğlu yakasının adetlerinden
1.Türklük engellenemiyor
Hayatı boyuncu ‘milliyetçi olmayan’ Ertuğrul Özkök son zamanlardaTürklük vurgulu yazılar yazdı. Bu yazılar tepki alınca, Ertuğrul Özkök,Türklük’ten istifa etme kararı aldı.
Türklük’ten istifa etmek Beyoğlu yakasının adetlerinden biridir… PKKkurucuları Rizeli Kemal Pir’den, Adanalı Duran Kalkan’a, Çorumlu İsmail Beşikçi’ye Türklük’ten kaçış sürüyor.
Türklük’ten kaçış aslında sadece bugünün adeti değil. Yahya Kemal ve Ziya GökalpMütareke döneminde Türklük’ten kaçanları örnekleriyle anlatırlar…Osmanlı coğrafyasının değişik noktalarında Türk kökenli aydınlar, bu dönemde Türklük’ten istifa edip başka etnik yapılara kaçarlar. Ömer Seyfettin, ‘Kamçı’ öyküsünde İstanbul’da bir Türk’ün Türklük’ten kaçış hikayesini mizahi bir dille anlatır.
Bazılarının zihninde Türklük, bugün de Mütareke İstanbulu’nda olduğu gibi ‘kerih’ bir kimlik.
İşgal medyasında akredite edilmeyen Türklük, yabancılaşmış aydının üç değilinden biridir. Bunları tehlike sırasına göre şöyle sıralayabiliriz: 1.Türklük, 2.(hukuk zeminindeki) İslam 3.Osmanlı cihan hakimiyeti ideali.

İlginçtir bu ‘kerih’ bakışa rağmen Türkiye’nin içinde ve dışında Türklük’e yöneliş bir türlü engellenemiyor.
Gelin Türklük’e yöneliş örneklerine birlikte bakalım.
2.Lavrans, Uceymi Paşa’ya Irak Krallığı önerdi
İngiliz ajanı Lavrans, Türkler’e ihanet etmesi karşılığında Uceymi Sadun Paşa’ya savaştan sonra kurulacak Irak Krallığı’nı önerdi. Uceymi Paşa, Türkler’e ihaneti karşılığında teklif edilen Irak Krallığı’nı tereddütsüz reddetti.

Uceymi Sadun Paşa’nın mensup olduğu aile, Irak’a Mekke’den göç etti. Aile, savaş halindeki aşiretleri uzlaştırarak, Bağdat’tan Basra’ya kadar uzanan bir aşiret organizasyonu gerçekleştirdi. Sadun aşireti, 25 aşirete lider seçildi. Bu aşiret birliği Osmanlı’ya bağlandı. 
Bütün Osmanlı döneminde bölgede, Osmanlı yanlısı olan Sadun ailesiTürk Ordusu’nun geri çekilme süreçlerinde de yardım etti. Türk Ordusu çekilirkenUceymi emrindeki süvariler, Türkler’in yanından ayrılmadı.
Irak’ta 150 bin dönüm toprağını bırakarak 5 Haziran 1920 tarihinde Mardin’e geldi. Kurtuluş Savaşı’nda adamlarıyla birlikte Fransızlar’a karşı mücadele etti. Şanlıurfa’nın kurtuluşunda aktif rol oynadı.
Selam olsun Uceymi Paşa ve kadrosuna…
3.İstanbullu tuaragler
İbrahim Oumarou (Ömeri) Nijer ve Orta Afrika ülkelerinde yaşayan Tuareg halkının liderlerinden. Tuareg Emiri İbrahim Oumarou’nun soyu Osmanlı’ya dayanıyor.
Rivayete göre 1405 yılında Tuaregler’le Osmanlı arasında bir akrabalık bağı kurulmuştur. O tarihte şimdinin Nijer topraklarında yaşayan Tuaregler arasındaki birlik bozulur. Bu durum karşısında bir heyet İstanbul’a gelerekSultan Beyazıt’tan kendilerine hakem de olacak bir yönetici tayin etmelerini ister. Padişah, Afrikalı bir cariyeden olma Yunus adlı oğlunu bu heyetle birlikteNijer’e gönderir. Böylelikle Osmanlı ile Tuaregler arasında akrabalık bağı kurulur.
Osmanlı’nın Afrika’daki en uzak noktası olan Agadez’in şimdiki yöneticisine ‘Sultan’ unvanı ile hitap ediliyor. Çünkü Agadez Sultanı İbrahim Oumarou, o zaman bölgede yönetici olarak atanan Osmanlı Yunus Sultan’ın soyundan geliyor. 
Agadez bölgesi Tuaregler’i kendilerini “İstanbuleva” yani “İstanbullu” olarak tanımlıyorlar ve Türkler’e karşı büyük bir sevgi besliyorlar.
Selam olsun Orta Afrika’nın zenci Türkler’i Tuaragler’e…
4.Haçlı seferlerine katılmayan ‘Türksüz Türk köyü Faymonville
Yıllar önce Barış Manço’dan duymuştuk Türksüz Türk köyü Faymonville’nin varlığını.  Sondevir’de okudum… Her yıl düzenlenen karnaval, bu yıl da coşkuyla kutlanmış.
Faymonville köylülerine, Haçlı seferlerine katılmadıkları için ‘Türk’ deniliyor. FaymonvilleOsmanlı’ya karşı koymak için kilise öncülüğünde toplanan vergilere katılmayı da reddeder. Yani Faymonville köylüleri, Türkler’le ittifak yaptıkları için ‘Türk’ olarak adlandırılıyor. İsmet Özel’in “kafirle savaşan müslümana Türk denir” sözlerinde ifadesini bulan anlamlı durum bizi mutlu ediyor…
Köyde yapılan törene Türkiye’nin Brüksel Büyükelçisi ve BrükselBaşkonsolosu da katılıyor. Karnavalda Faymonville köylüleri, Türk bayraklısüvarilerin öncülüğünde, mehter marşı çalarak yürüyorlar. Kara kışa, ağır hava şartlarına rağmen Türk Günü coşkuyla kutlanıyor.
Selam olsun Haçlı Seferleri’ne katılmayan ve kendilerini ‘Türk’ olarak görenFaymonville köylülerine…
5.Abdülhakim Arvasi: Yeryüzünde iki Türk var ise biri mutlaka benim
Ruslar, 1915 yılında Doğu Anadolu’yu işgal ettiklerinde müslüman ahaliye çok zülmederler.  Zulümlerini Ermeniler’le birlikte, onların rehberliğinde gerçekleştiriyorlardı. Öyle bir imha ki; kadın, erkek, çoluk çocuk demeden katlediyorlar. Seyyit Abdülhakim ArvasiVan’ın Başkale ilçesinde o zaman… Rus-Ermeni zulmünden çevresindekileri kurtarmak için çoluk çocuğunu toplayıp Van’ı terk ediyor. IrakSuriye yolu ile İstanbul’a geçecek. O zaman geçtiği yol, yani Irak ve Suriye bizim; Osmanlı toprağıSuriye’de bulunduğu sırada Suriyeli sevenleri diyorlar ki;
Siz İstanbul’a, Türkiye’ye, gitmek istiyorsunuz. Halbuki, Türkiye çok müşkül durumda, imparatorluk çöktü çökecek, yıkıldı yıkılacak. Türkiye artık iflah olmaz perişan olursunuz. En iyisi burada kalın. Size medrese veririz mektep veririz, hocalık veririz, her türlü imkanı veririz...”
Abdülhakim Arvasi’nin onlara verdiği cevap şudur:
‘‘Türkiye’ye gideceğim. Yeryüzünde iki Türk var ise biri mutlaka benim. Ben Türk’üm ama Jön Türk değilim.’’
Selam olsun Efendi Hazretleri’ne…

6.Hakkarili Latifan Katırcı: “ben bu bayrağın altında yaşıyorum”
Abdülhakim Arvasi’nin yaşadığı toprakların yanı başında Hakkari’de Hudut Komutanı Albay Cemalettin DoğanDağlıca köyünü ve kanaat önderi Latifan Katırcı’yı da ziyaret eder…
Daha önce Dağlıca’da 30 yıl imamlık yapan 81 yaşındaki Latifan Katırcı, sabah ve akşam namazlarının ardından ordu ve millet için dua ettiğini belirterek, misafirlerine şunları söyler: “Biz Müslümanız. Bakıyorum ordu ne ordusu, Müslüman. Biz Mecusi değiliz, Hıristiyan değiliz. Yaşım 81’e girdi, ben bu bayrağın altında yaşıyorum. Babam, atalarımız, bu bayrağın altında yaşıyorlardı Bu devlete yan bakana, benim canım dahi olsa, Allah cennet yüzü göstermesin.”
Latifan Katırcı’nın “ben bu bayrağın altında yaşıyorum. Babam, atalarımız, bu bayrağın altında yaşıyorlardı” sözlerinin altını çiziyoruz.
Selam olsun Latifan Katırcı’ya ve onun gibi düşünenlere…
7.Hatime: bizimle geleceğini inşa edenlere selam olsun…
Türkiye’deki bir çok TürkTürklük’ten gönüllü istifa etmişken Hakkarili Latifan Katırcı, Nijerli Tuareg Omaru, Iraklı Uceyli Sadun Paşa ve Belçika’nınFaymonville köylüleri, kendilerine Türk Milleti’yle ortak bir anlam haritası oluşturuyor. Yeryüzünde iki Türk var ise biri mutlaka benim” buyuranAbdülhakim Arvasi’nin mesajı hala geçerli.
Alemin na-hoş olduğu bu dünyada bizimle geleceğini inşa edenlere selam olsun… Gayretimiz, dualarımız ve gözyaşlarımız sizlerle…
Selam olsun bize kendimizi hatırlatanlara!

Mahmut Çetin/Sondevir 


Featured post

Five Years After Reconversion: Hagia Sophia Embodies Turkey’s Cultural Crossroads

  ISTANBUL, JULY 2025   — Half a decade has passed since the iconic Hagia Sophia resumed its role as a working mosque, marking a watershed m...

Popular Posts