Tuesday, 28 June 2016

2015 YILI MÜZE ZİYARET İSTATİSTİKLERİ YAYINLANDI


2015 Yılında En Çok Ziyaret Edilen 10 Müze

1
İstanbul Ayasofya Müzesi
3.466.638
2
İstanbul Topkapı Sarayı Müzesi
3.252.524
3
Konya Mevlana Müzesi
2.337.850
4
İstanbul Topkapı Sarayı - Harem Dairesi
877.331
5
İstanbul Arkeoloji Müzeleri
411.797
6
Ankara Cumhuriyet Müzesi
381.294
7
Antalya Demre Müzesi
364.529
8
Nevşehir Hacıbektaş Müzesi
363.457
9
Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi
272.814
10
İstanbul Kariye Müzesi 
233.000



2015 Yılında En Çok Ziyaret Edilen 10 Örenyeri
 
1
Denizli Pamukkale (Hierapolis) Örenyeri
1.731.271
2
İzmir Efes Örenyeri
1.702.865
3
Nevşehir Göreme Örenyeri
975.712
4
Çanakkale Troia Örenyeri
491.205
5
Nevşehir Derinkuyu Örenyeri
422.043
6
Nevşehir Kaymaklı Örenyeri
413.142
7
Aksaray Ihlara Vadisi Örenyeri
395.095
8
Antalya Olympos Örenyeri
364.489
9
Antalya Aspendos Örenyeri
335.363
10
Trabzon Sümela Örenyeri
330.705

Monday, 27 June 2016

TÜRKİYE OKULLAR SATRANÇ ŞAMPİYONASINDA AVRUPA İKİNCİSİ



TÜRKİYE OKULLAR SATRANÇ ŞAMPİYONASINDA AVRUPA İKİNCİSİ

Türkiye, Yunanistan’da gerçekleşen “Avrupa Okullar Satranç Şampiyonası”nda, 2 altın, 6 gümüş, 6 bronz ve bir takım ikinciliği olmak üzere toplam 15 kupa ve 35 madalya kazandı.
27 HAZİRAN 2016-http://www.gsb.gov.tr
Yunanistan'ın Halkidiki şehrinde düzenlenen 2016 Avrupa Okullar Satranç Şampiyonası'nda, Türkiye 2 altın, 6 gümüş, 6 bronz ve bir takım ikinciliği olmak üzere toplam 15 kupa ve 35 madalya kazanarak Avrupa ikincisi oldu.

21 ülkeden toplam 276 sporcunun mücadele ettiği şampiyonada, 9 yaş genel kategorisinde Taha Özkan ve 11 yaş genel kategorisinde Usta Adayı (CM) Işık Can altın madalya kazanan sporcular oldu.

Ömer Melih Sarıdağ 9 yaş genelde,  Ege Karaahmetoğlu 13 yaş genelde, FIDE Ustası (FM) Deniz Özen 15 yaş genelde, Anıl Berk Erdoğan 17 yaş genelde, Bengü Sena Ayan 15 yaş kızlarda, Ezgi Selen Aslan ise 7 yaş kızlarda ikinciliği elde ederek gümüş madalyaya ulaştı.  

11 yaş genelde Arda Caberoğlu, 15 yaş genelde Halit Kaan Kesgin, 17 yaş genelde FM Denizcan Temizkan, 11 yaş kızlarda Kadın Usta Adayı (WCM) Safiye Öykü İnce, 13 yaş kızlarda İlayda Kaygısız, 17 yaş kızlarda ise Lara Miçooğulları üçüncülüğü elde ederek bronz madalyanın sahibi oldular.

Satranç Milli Takımı’nın 76 sporcu ile yarıştığı şampiyonada, Rusya’nın ardından Avrupa ikincilik kupası ve madalyası Türkiye’nin oldu. Bu sonuçla Türkiye 2017 yılında Romanya’da gerçekleştirilecek ‘Dünya Okullar Satranç Şampiyonası’na doğrudan katılma hakkı kazandı. 

USTA KALEMLERİN, DEĞERLİ İSİMLERDEN OLUŞAN 4 EKİBİN YARIŞTIĞI TÜRKİYE GAZETECİLER CEMİYETİ SEÇİMLERİNİ ERDOĞAN OLCAYTO VE LİSTESİ KAZANDI



TGC OLCAYTO DÖNEMİ
TGC OLCAYTO DÖNEMİUSTA KALEMLERİN, DEĞERLİ İSİMLERDEN OLUŞAN 4 EKİBİN YARIŞTIĞI TÜRKİYE GAZETECİLER CEMİYETİ SEÇİMLERİNİ ERDOĞAN OLCAYTO VE LİSTESİ KAZANDI


            GERÇEKLEŞİRSE GAZETECİ YAŞADI

      HAYDİ TURGAY ABİ VE YÖNETİM KURULUMUZ                  

İSTANBUL- http://www.sesgazete.com Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC) 44. Olağan Genel Kurulu'nda seçim sonuçları belli oldu.  Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Burhan Felek Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen seçimlerde oy verme işlemi dün saat 17.00’ye kadar sürdü.

Gün boyu süren oylamada; Turgay Olcayto’nun Bağımsız, Bağlantısız, Özgür Gazeteciler Grubu, Sedat Bakıcı’nın Emeğe Saygı Grubu, İdris Akyüz’ün Değişim Hareketi Grubu, Seraceddin Zıddıoğlu’nun Merhaba Grubu ve bağımsız adaylar yarıştı. Yoğun ilginin gösterildiği seçimlere, Türkiye’nin dört bir yanından çok sayıda gazeteci katıldı. 

Oy kullanma işleminin son ermesinin ardından sandık kurulu tarafından oy sayımına başlandı. Oy sayımı, gece geç saatlere kadar sürdü. Seçimlerde kullanılan oyların büyük çoğunluğunu Turgay Olcayto’nun listesi aldı.

Bağımsız ve Bağlantısız Gazetecilik Grubu, 11 kişilik yeni yönetim ve denetim kurulu listesiyle yola devam edecek. Olcayto’nun yönetim kurulu listesinde; Vahap Munyar, Sibel Güneş, Gülseren Güver, Ahmet Özdemir, Niyazi Dalyancı, Recep Yaşar, İhsan Yılmaz, Celal Toprak, Kamil Masaracı ve Göksel Göksu yer aldı. Denetleme Kurulu ise Engin Başçı, Ziyneti Kocabıyık ve Nurcan Sabur’dan oluştu.  Balotaj ve Onur Kurulu oy sayımı ise sürüyor. 



BAĞIMSIZ, BAĞLANTISIZ VE ÖZGÜR GAZETECİLİK GRUBU NELER YAPACAK?
Turgay Olcayto, yeni dönemde yapacakları projeleri şöyle anlattı:

İKİ GÜN İZİN HAKKI İÇİN GİRİŞİM
İki gün izin hakkı ve 5953 sayılı Basın İş Kanunu’nun uygulanması için patronlar nezdinde girişim yapacağız. Gazetecilerin haklarının korunması, basın ve ifade özgürlüğü konusundaki engellerin kaldırılması, meslektaşlarımızın tutuksuz yargılanması konularında iktidar nezdinde girişimlerimizi sürdüreceğiz. Meslektaşlarımızın çalışma sorunlarıyla ilgili Bakanlıklarla temaslarımızı sıklaştıracağız.

GAZETECİLERİN SORUNLARI PATRONLARA AKTARILACAK
Ana akım medyanın en önemli sorunlarından biri olan editöryal bağımsızlık için medya patronları ile temas sağlanacak. Çalışan gazetecilerin sorunları ilk ağızdan patronlara aktarılacak. 

YENİ MEDYA EĞİTİMİ
Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’nin bugünün gelişen ve dijitalleşen medyası karşısında eksik yanlarını tamamlayacağız. Eğer bize yönetim görevi verilirse Kadir Has Üniversitesi ile bu konuda geleneksel gazetecilikle yeni medyayı bu çerçevede masaya yatıracağız. İstek halinde üyelere sosyal medya ve internet sitesi tasarımı konusunda kurslar düzenlenecek.

TGC ÜYELİĞİ İÇİN TÜZÜK DEĞİŞİKLİĞİ YAPILACAK
Türkiye’de 4857 sayılı iş kanunuyla çalışan meslektaşlarımız Cemiyete üye olamıyor. Meslektaşlarımız ne yazık ki basın kartı alamıyorlar. Hiç değilse Cemiyet açısından bu mağduriyetin önlenmesi için tüzük değişikliği gerçekleştirmeyi düşünüyoruz. En geç bir yıl içinde yapılacak bu tüzük değişikliğiyle İş Kanunuyla çalışan arkadaşlarımızın da kıdemlerine göre belli bir kısmını cemiyete üye yapacağız.

BÜTÜN GAZETECİLERİN KULLANABİLECEĞİ OFİS
TGC Cağaloğlu merkezinde haberciler için internet bağlantılı çalışma ofisi oluşturulacak. Meslektaşlarımız istedikleri gibi bu ofisten yararlanabilecek.

BASIN DİSPANSERİ İÇİN FON
Sağlık Bakanlığı tarafından depreme dayanıksız bulunduğu için boşaltılan Basın Dispanseri binasının güçlendirilmesi için gerekli fon arayışları sürüyor. Dispanserin yeniden faaliyete geçmesi için Sağlık Bakanlığı ve İstanbul Valiliği ile görüşmeler önümüzdeki dönemde de sürdürülecek.

İNTERNET SİTESİNİN YENİLENMESİ
TGC İnternet sitesi ve Bizim Gazete’nin internet sitesi yenilenecek. Yeni medya çalışmalarına uyum sağlanacak. Facebook ve twitter daha etkin biçimde kullanılacak. TGC’nin tüm faaliyetleri, eğitim çalışmaları görüntülü olarak TGCTV internet sitesinde yer alacak. TGC’nin birçok toplantısı internette canlı yayınlanacak.

GAZETECİLERE İŞ YAŞAMI UZMANI DESTEĞİ
Gazetecilere iş yaşamı uzmanı desteği sağlanacak. Meslektaşlarımızın iş yaşamıyla ilgili merak ettikleri soruları uzmana direkt danışabilecek

GAZETECİLERE HUKUKSAL DANIŞMANLIK SÜRDÜRÜLECEK
TGC Hukuk Danışmanlığı hizmeti yeni dönemde de sürecek. Meslektaşlarımız, yüz yüze, elektronik posta ile ve telefonla TGC Hukuk Danışmanına danışabilecek
  
ÜYELERE DÖNÜK İNDİRİMLER
Hastanelerin yanı sıra TGC üyelerine kreşler, özel okullar, oteller, tatil köylerinde de indirimler sağlanacak.

SOSYAL MERKEZ VE LOKALLER
Kadıköy ve Beyoğlu’nda üyeler için lokal ve sosyal merkezler açılması için çalışılacak.

TGC AKADEMİ OLUŞTURULACAK
TGC Akademi başlığı altında eğitim çalışmaları başlatılacak. İletişim fakültesi öğrencilerine ve gazetecilere yönelik uzman habercilik başta olmak üzere, fotoğrafçılık, kamera kullanımı gibi birçok alanda eğitim çalışması düzenlenecek. İsteyen üyelerimize TGC Basın Müzesi’nde diksiyon, işaret dili, yurt dışında savaş muhabirlerine verilen eğitimler gibi eğitim verilecek.

İNTERNETTE TGC TV KURULACAK
TGC'nin tüm faaliyetleri, eğitim çalışmaları görüntülü olarak TGCTV'de internet sitesinde yer alacak. TGC'nin birçok toplantısı internette canlı yayınlanacak.

ULUSLARARASI STAJ
Her yıl yerel medya ödüllerini kazanan bir haberciye Almanya’da staj yapma olanağı sağlanacak.

EMEKLİ ÜYELERE DESTEK
Emekli, yaşlı ve hasta TGC üyelerine ziyaretler artarak sürecek, etkinliklere katılımları için ulaşım olanağı sağlanacak

YENİ MEDYA EĞİTİMİ
Üyelere internet sitesi hazırlanması ve sosyal medya konularında kurslar düzenlenecek.

YILBAŞINDA HEDİYE ÇEKİ
Cemiyetimizin yılbaşı hediye çeki geleneğini yeniden canlandırmak için çalışmalar yapılacak. Azalan gelirlerimizi artırdığımız bir süreç yaşadık. Bunun devamını sağlayacak önlemlerle emeklilerimize, daha sonra da tüm üyelerimize yılbaşı hediye çeki verilecek.
HAYAL Mİ  GERÇEK Mİ  BÜTÜN BUNLAR ….İnşallah başarılı olurlar,içtenlikle dileğimiz bu…                                              ADANA SES GAZETESİ EKİBİ

KORTLARIN PRENSESLERİNE BAŞKAN ÇETİN’DEN İSİM JESTİ



KORTLARIN PRENSESLERİNE BAŞKAN ÇETİN’DEN İSİM JESTİ

Adanalı Milli Tenisçiler Çağla Büyükakçay ve İpek Soylu’nun isimleri, Çukurova İlçesi’ndeki spor tesislerine verildi. Çukurova Belediye Başkanı Soner Çetin, milli sporcular Çağla ve İpek’in, hem Adana’nın, hem de Türkiye’nin gururu olduklarını ifade etti.
ADANA(  http://adanaevrimgazetesi.com) - Adana Tenis Dağ ve Su Sporları Kulübü kortlarında yetişen, milli tenisçiler Çağla Büyükakçay ve İpek Soylu’nun isimleri, memleketleri Adana’da spor komplekslerine verildi. Çukurova Belediye Meclisi’nin dün yapılan haziran ayı birinci oturumunda, Adana’nın gururu tenisçiler Çağla Büyükakçay ile İpek Soylu’nun isimlerinin, spor kompleksi ve dinlenme parkı ile spor alanına verilmesi oy birliği ile kararlaştırıldı. Alınan karar için meclis üyelerine teşekkür eden Çukurova Belediye Başkanı Soner Çetin, “Bu çocuklarımız göğsümüzü kabarttı. Çocuklarımızı onure etmemiz gerekiyordu” dedi.
MİLLİ TENİSÇİLERİN ADI ÇUKUROVA’DA
Türk tenisi adına tarihi başarılar elde eden ve son olarak İstanbul Cup'ta WTA kupası kaldırarak, klasmanda ilk 100'e giren ilk Türk tenisçi unvanını alan 26 yaşındaki milli raket Çağla Büyükakçay ile WTA’nın parlayan genç yıldızlarından, 20 yaşındaki milli raket İpek Soylu’nun isimleri memleketleri Adana’da ölümsüzleştirildi. Adana’nın Çukurova İlçe Belediyesi’nde haziran ayı oturumunda alınan kararla, Adanalı Milli Tenisçiler Çağla Büyükakçay ile İpek Soylu’nun isimlerinin spor komplekslerine verilmesi kararlaştırıldı. Mahfesığmaz mahallesindeki spor kompleksinin adı ‘Mahfesığmaz Mahallesi Çağla Büyükakçay Spor Kompleksi’ , Yurt mahallesi Barış Manço Bulvarı’nda bulunan spor alanına ise ‘Yurt Mahallesi İpek Soylu Dinlenme Parkı ve Spor alanı’ isimlerinin verilmesi oy birliğiyle kabul edildi.

“ONURE ETMEMİZ GEREKİYORDU”
Haziran ayı meclis oturumunda oy birliği ile alınan karar için meclis üyelerine teşekkür eden Çukurova Belediye Başkanı Soner Çetin, “Bu çocuklarımız göğsümüzü kabarttı. Uluslararası alanda kazandıkları başarılar, hem Adana’mızı, hem de Türkiye’mizi gururlandırdı. Çağla Büyükakçay ve İpek Soylu Adana’mızda, Tenis ve Dağcılık Kulübünün alt yapısından yetişen çocuklarımız. Bu kararı almış olmamız beni mutlu etti” diye konuştu. Adana’nın yetiştirdiği sporcuları elinde tutma yönünde bir zafiyeti olduğunu belirten Başkan Çetin, “ Burada tutunamayan çocuklarımız, İstanbul ve Ankara’da bulunan kulüplere gidiyor, spor hayatlarına o kulüplerde devam ediyorlar. Büyük başarılara imza atan Çağla ve İpek kızımızı da, bu anlamda onure etmemiz gerekiyordu” şeklinde konuştu.

METRO PROPERTIES ve FİBA Group ortak yatırımı olan M1 Adana Alışveriş Merkezi, 2017 Nisan ayında tamamlanacak


REAL LOGO
METRO PROPERTIES ve FİBA Group ortak yatırımı olan M1 Adana Alışveriş Merkezi, 2017 Nisan ayında tamamlanacak olan büyüme ve yenilenme projesiyle ile 90 bin metrekare kiralanabilir alanda, 170 mağaza sayısına ulaşacak.
Benzersiz atmosferi, ziyaretçilerine sunduğu eğlenceli ve kültürel etkinlikleriyle daima yeniliklere imza atan M1 Adana Alışveriş Merkezi, tam 16 yıldır Adana halkının sosyal ve kültürel ihtiyaçlarına cevap veriyor. Mağaza karması ile tüm ihtiyaçları tek bir çatı altında karşılayabilen M1 Adana Alışveriş Merkezi; yeni nesil AVM anlayışı ile ilkleri gerçekleştirmeye devam ediyor.

Adana’nın geleceğe dönük yüzü: M1 Adana Alışveriş Merkezi
2000 yılında açılan M1 Adana, şehrin alışveriş hayatına kazandırdığı bakış açısı ile, bölgenin en başarılı Alışveriş Merkezi oldu. 2009 yılında gerçekleştirdiği ilk büyüme ve sonrasında, müşterilerinin değişen ihtiyaçlarını her zaman göz önünde bulunduran bir alışveriş merkezi olarak, bölgenin çekim merkezi haline geldi.

Alışveriş Merkezleri sektöründe değişim ve dönüşüme öncülük eden ve tüketiciye gerek mağaza karması, gerekse mimari bütünlük açısından çağdaş Alışveriş Merkezileri sunmak amacı ile hareket eden METRO PROPERTIES ve FİBA Group, M1 Adana Alışveriş Merkezi ‘de 2017 Nisan ayında ziyaretçilerine modern yaşama uygun “yeni alanlar”, sunmaya hazırlanıyor. Gelişen şehre daha geniş çerçevede hizmet verme amacına yönelik bir dönüşüm hedefi ile çıkılan yolda, M1 Adana bir yaşam merkezi olmaya devam edecek.

METRO PROPERTIES ve FİBA Group ortak yatırımı olan M1 Adana Alışveriş Merkezi ‘nin büyüme ve yenilenmesi kapsamında, güçlü ulusal ve uluslararası markalarla, 90 bin metrekare kiralanabilir alanda 105 olan mağaza sayısı 170′e çıkaracak. Alışveriş Merkezi ‘nin yeni alanları 2017 yılının ilk yarısında hizmete girecek.

Açık havada eğlence ve alışveriş keyfi

Perakende mağazacılık mimarisine yeni bir soluk getiren M1 Adana, yeni bir mimari konsepte öncülük ediyor. Ziyaretçilerinin açık alanda rahat ve keyifli vakit geçirebilecekleri, su ve çocuk oyun alanları, dış mekan teraslı cafe-restoranlar ve modern Alışveriş Sokağı ile oluşturulan yeni yapı sayesinde, M1 Adana ziyaretçilerine hem Kapalı hem de Açık Alışveriş Merkezi konseptini bir arada sunacak.

Modern yaşama uygun olarak tasarlanan M1 Adana, yeşilin hakim olduğu, açık alanlarında nefes alınan, kapalı alanlarında ise, gün ışığından maksimum ölçüde faydalanılan yeni nesil bir alışveriş merkezi olarak dikkati çekiyor.

Yeni eklenen 13 bin metrekare mağaza alanı ile 20 bin metrekarelik açık sosyal alandan oluşan bir yapının mevcut komplekse entegre edildiği M1 Adana, sergiler, canlı performanslar gibi spor, kültür ve sanat etkinliklerinin yanı sıra, birbirinden farklı eğlenceli aktivitelerin de adresi olmaya devam edecek.

M1 Adana Alışveriş Merkezi’nde, ziyaretçiler bir alışveriş gününü; dinlenerek, sinemaya giderek, Etkinlik Meydanı’nda sosyal aktivitelere katılarak ve Lezzet Meydanı’nda yemeğini yiyerek, açık havadan keyifle yararlandığı keyifli bir gün haline getirebilecek.

Yıldız mimarlarla gelen standartlar

Mimarisini İspanyol L35 firmasının üstlendiği M1 Adana’nın mimari açıdan en çarpıcı özelliklerinden birisi, tek katta yer alan bir alışveriş ve yaşam şehri niteliğinde kurgulanmasıdır. Akdeniz mimarisinin yerel değerlerini göz önüne alan modern yaklaşımlarla şekillendirilmiş alışveriş kompleksi, şehrin yaşam alanı olarak tasarlanmıştır. M1 Adana’ın mimarisini gerçekleştiren bu yaratıcı ekip ünlü mimar Jos Galán’ın kurduğu Avrupa’nın en iyi mimarlık ofislerinden biridir. İkonik Real Madrid Stadyum ve Alışveriş kompleksi olan Santiago Bernabeu Stadyumu’nun tasarım ekibi olma ayrıcalığını 2014 yılında yarışma ile kazanmıştır. Puerto Venecia, Polygone Riviera, La Rocha Village, La Maquinista; Islazul gibi önemli alışveriş komplekslerine imza atan ofis, perakende sektöründe uluslararası mimarlık sahnesinin en iyilerindendir.

M1 Adana’daki dünya markaları

M1 Adana Alışveriş Merkezi, Adana’ya ilkleri kazandırırken, büyüme projesiyle birlikte yeşil alanlar, çocuk oyun bölümleri ve “Alışveriş Sokağı ile açık alanda alışveriş imkanı” ile, her dönem bölgenin en iyi alışveriş merkezi olma özelliğini koruyacaktır.

Dünyanın yıldız markalarına ev sahipliği yapmaya devam edecek olan M1 Adana’nın mağaza karmasına ilk olarak eklenen markalar arasında Chillbox, Anta Freddy, Matmazel, Suwen, Marka Park, The Coffee Shop Company, Naramaxx, IKEA, Kemal Tanca, Armağan ve Pamidor yer almaktadır.

M1 Adana Alışveriş Merkezi, şehrin ve bölgenin öncü Alışveriş Merkezi olma özelliğini, 2016 yılı sona ermeden açılması planlanan IKEA Sipariş ve Teslim Noktası ile bir kez daha vurguluyor.

IKEA Türkiye, ilkini Bodrum’da açtığı sipariş ve teslim noktalarının ikincisini M1 Adana’da açıyor. Diğer ülkelerde de giderek yaygınlaşan bu yeni alternatif satış modelinin dünya genelinde yaklaşık 30 örneği bulunuyor.

IKEA Sipariş ve Teslim Noktası’nda, yaklaşık 1.500 m2’lik alanda, markanın tüm ürün gruplarından bölgeye uygun olduğu düşünülen yaklaşık 2.500 adet IKEA ürünü sergilenecek ve bu ürünlerin yanı sıra, ziyaretçilerimiz IKEA mağazalarında satılan 8 bini aşkın mobilya ve ev aksesuarı arasından da dilediğini sipariş edebilecek.
Tüm siparişler, yalnızca 2-3 gün içerisinde Sipariş ve Teslim noktasından teslim alınabileceği gibi, adrese teslim ve montaj hizmetleri de sunulacak hizmetler arasında yer alacak.

Gündüz Bayer :
METRO PROPERTIES Gayrimenkul Yatırım A.Ş. Genel Müdürü ve Asya Bölge Müdürü Gündüz Bayer, yenilenme çalışmalarıyla ilgili olarak, “METRO PROPERTIES ve FİBA Group olarak, yaptığımız müşteri araştırmaları bizi yeni açılımlara, yepyeni bir alışveriş merkezi konseptine yönlendirdi. Yeni marka talepleri ve perakendecilerden gelen istekler, bu kararı vermemizde önemli bir etken oldu,” dedi.

“Alışveriş Merkezleri sektöründe son yıllarda sadece perakende değil, yaşam merkezi konsepti öne çıktı. Ziyaretçilerimizin değişen ihtiyaçları, dünyada gelişen yeni trendler, edindiğimiz deneyimler, teknolojik ve dijital yenilikler, alışveriş merkezlerini yeniden şekillendiriyor. Çevresindeki yapılardan farklılaşan büyük binalar değil, açık havayla bütünleşen yapılar ön plana çıkıyor, içinde sokaklar, meydanlar barındıran alışveriş merkezleri doğuyor.

Bir alışveriş merkezinin başarısının formülü; yer + alışveriş merkezi konsepti + perakendeci üçlüsünün (YAP) doğru kurgulanmasından geçiyor. Bu kurguyu, değişen zaman ve trendlere göre güncellemek gerekli. Her alışveriş merkezinin, bu çok önemli değişimi doğru okuyup, konsept ve mağaza karmasını, zamana ve ihtiyaçlara uygun olarak yenilemesi ve bir dönüşüm başlatması, başarının sürdürülebilir olmasını sağlar.
Biz de bugünün değil, geleceğin projelerini yaratma hedefi ile hareket ediyoruz; dolayısı ile gelişen şehre, daha geniş çerçevede hizmet verecek bir dönüşüm hedefi ile, M1 Adana büyüme ve yenilenme projesini geliştirdik.

Bütün bunlara ek olarak, mevcut markalarımızın performanslarını analiz ettiğimizde yatırımımızın ne kadar doğru olduğunu bir kez daha gördük.” Bayer, ” Biz yeni bir açılış yapmıyoruz, var olan başarının daha fazlasını vaat ediyoruz.

Tüketici artık sadece ihtiyaçlarının karşılanması ile yetinmek istemiyor. Kaliteli ve keyifli zaman geçirmek, alışveriş merkezini hayatının bir parçası yapmak istiyor. Tüketici için alışveriş, artık bir ihtiyaç değil, bir macera,” dedi. M1 Adana’nın, perakendede bölgenin lideri konumunda bulunduğunu belirten Bayer, “Şehrin dokusuna uygun olarak tasarlanan, dikey değil yatay olarak inşa edilen M1 Adana, yeşilin hakim olduğu, açık alanlarında nefes alınan, kapalı alanlarında ise, gün ışığından maksimum ölçüde faydalanılan yeni nesil bir alışveriş merkezi olacak. Biz artık bugünün değil, geleceğin projelerini yaratmayı hedefliyoruz.”

Yurdaer Kahraman:

FİBA Alışveriş Merkezleri ve Ticari Gayrimenkul Yatırımları CEO’su Yurdaer Kahraman konuya ilişkin yaptığı açıklamada, ” Biz güçlü ve sadık bir müşteri kitlesine sahibiz. Bizim çıkış yolumuz farklılaşmak ve ziyaretçilerimize daha iyi hizmet sunmak.

Biz, daima sürdürülebilir bir büyüme planı içindeyiz. Burada en önemli konu, doğru zamanda doğru kararları vererek, doğru konseptleri belirlemek, bunu bölgenin gelişmesi ve büyümesi ile bağdaştırarak, doğru yatırımları yapmaktır. Bu, başarının anahtarıdır. Bu bağlamda, Adana şehrine, tüm kiracılarımıza ve en önemlisi ziyaretçilerimize karşı büyük sorumluluk duyuyoruz.

Alışveriş Merkezi yatırımlarında trend; müşterinin yaşam merkezi olarak algılayabileceği, sadece ihtiyaçlarını karşılayan değil, keyif alıp zaman geçireceği konseptlere doğru ilerliyor. Adana büyük bir şehir, bu sebeple yapılacak her yatırımın, pazarın gelişimi açısından faydalı olacağını düşünüyoruz. Biz Adana’ya ilk başından beri inanıyor ve güveniyoruz,” dedi. M1 Adana Alışveriş Merkezi ‘nin öncü bir proje ve Adana’ya değer katan bir yatırım olduğunu belirten Kahraman, “Kuruluşumuzdan beri müşteri bağlılığı yüksek, müşterinin kendini konforlu hissettiği bir tarzımız var. Hedefimiz bu tarzımızı koruyarak daha dinamik, gelişen ihtiyaçlara cevap verebilecek bir yaşam merkezine dönüşmek. Cazip Alışveriş Sokağı, yeni meydanlar, modern mimari renkler ve farklı tasarım detayları ile, rahat ve keyifli bir atmosferde ziyaretçilerini karşılayan bir ortam hazırlıyoruz. Yeni eklenen 13 bin metrekare mağaza alanıyla, 20 bin metrekarelik açık sosyal alandan oluşan bir yapıyı mevcut komplekse entegre ederek, şu anki kapalı alışveriş merkezi konseptini daha modernize ederek, geleceğe taşıyacağız,” dedi.

Ernesto Klingenberg
L35 Konsept Tasarım Kurucu Ortağı

“M1, Adana’da önemli bir merkez konumunda ve daha uzun yıllar boyunca da öyle kalacağını umuyoruz. Tasarımcılar olarak amacımız, binanın daha kullanıcı dostu, daha heyecan verici ve kesinlikle daha eğlenceli bir hale gelmesi için şu anda eksik olan unsurları tamamlamak. Başında da söylediğim gibi, bu, köklü bir değişim.

Bu amaç doğrultusunda yeni M1′de kapalı ve açık alanları dengeleyecek, bu alanların rahat geçişlerle birbirine bağlanmasını sağlayacağız. İnsanların çevrelerine gerçek anlamda temas edebilmesi, gökyüzünün ve açık havanın tadını çıkarıp doğada olduğunu hissedebilmesi için açık hava deneyimi kesinlikle şart. İşte bu nedenle 20.000 m2′lik ek alanın neredeyse tamamı açık alışveriş mekânlarından oluşuyor; mağaza ve restoranlar doğrudan yürüyüş alanlarına ve bahçelere bağlanıyor.

M1′e bu yeni kimliğini kazandırmak için, dinlenme ve oyun alanlarıyla bahçelere uzanan yaya yolları ekleyerek daha yumuşak bir bina ortaya çıkardık. Mevcut tasarıma doğal olarak uyum sağlayacak güçlü ama sade hacimler ve şekillerle çalışmayı tercih ettik. Sade şekilleri sofistike detaylarla tamamladık. Ayrıca yeni M1′in yeni bir yüzü olacak; eski cephenin yerini doğal taşlar, alüminyum, ahşap ve yeşillik alacak.”

FİBA Group
FİBA Group,12 ülkede, 97 şirket ve 16.500 çalışanı ile finans ve finans dışı sektörlerde 30 yıla yakın deneyimini 20 yıllık bir gayrimenkul deneyimi ile birleştiriyor: FİBA Alışveriş Merkezleri bu sinerji sayesinde Türkiye’nin önde gelen ticari gayrimenkul yatırımcılarından biri olarak sektörü şekillendiriyor.

FİBA Alışveriş Merkezleri 4 farklı ülkede 8 alışveriş merkezi, ofis, rezidans, otel ve lüks öğrenci yurtları yatırım ve yönetimlerinin yanı sıra; gayrimenkul geliştirme ve yönetimi, kiralama, pazarlama, mimari ve varlık yönetimi alanlarında hizmet ve danışmanlık veriyor.

FİBA Group, Marks & Spencer, Aeropostale, GAP ve Banana Republic gibi dünya çapında markaların Türkiye, Rusya, Ukrayna franchise hakları da dahil olmak üzere perakende sektöründe uluslararası deneyimiyle öncü bir rol oynuyor.

METRO PROPERTIES
METRO GROUP’un gayrimenkul kuruluşu olan METRO PROPERTIES, perakende sektöründe sahip olduğu kapsamlı deneyimi, gayrimenkul alanındaki geniş tecrübesi ve istikrarlı uygulama becerileri ile fark yaratmaktadır. METRO PROPERTIES, yeni yatırımlarda olduğu kadar, modern toptan ve perakende mağazacılığın gelişiminin desteklenmesinde de iyi bir iş ortağıdır. METRO PROPERTIES, hem ulusal hem uluslararası düzeyde, aktif ve değer katan bir gayrimenkul yönetimi sunar. Yatırımcılar, kiracılar ve müşterileri METRO GROUP’un dünya çapında yer alan tüm lokasyonlarında, uzman bir destek ile karşılaşırlar. METRO PROPERTIES Almanya’daki genel merkezinden başka Polonya, Rusya ve Türkiye’de de hizmet vermektedir. Diğer ülkelerde şirketin bölgesel temsilcilikleri bulunmaktadır.

ADASO’DA GİRİŞİMCİLERİN SERTİFİKA SEVİNCİ


ADASO’DA GİRİŞİMCİLERİN SERTİFİKA SEVİNCİ
Adana Sanayi Odası (ADASO) ile Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi (KOSGEB) işbirliğiyle gerçekleştirilen “Uygulamalı Girişimcilik Eğitimi” programını başarıyla tamamlayan girişimcilere sertifikaları törenle verildi.

ADASO Salonu’nda düzenlenen sertifika töreninde konuşan Adana Sanayi Odası Başkanı Zeki Kıvanç, girişimcilik ve yenilikçiliğin ekonomik büyümenin iki yapı taşı olduğunu, bu nedenle girişimci sayısını ve inovasyona yönelik girişimlerin artırılması gerektiğini söyledi. Ülkemizde her yıl 1 milyon kişiye iş bulunması gerektiğine dikkat çeken Kıvanç, “Hepimiz refah içerisinde yaşayan bir Türkiye istiyoruz. Bunu da hep birlikte çalışarak, üreterek başaracağız” dedi.

Adana Sanayi Odası olarak girişimciliğe ve kentin girişimci potansiyelinin değerlendirilmesine yönelik çalışmalara büyük önem verdiklerini ifade eden Kıvanç,  girişimcilerin gözlerindeki ışıltıyı gördükçe mutlu olduklarını vurguladı. Kıvanç, “Yapacağınız işleri daha büyük düşünün. İşinize farklılık katarak büyümeyi hedefleyin. Aranızdan geleceğin büyük sanayicileri ve işletme sahipleri çıkmasını umuyoruz. Yolunuz açık, bereketiniz bol olsun” görüşünü dile getirdi.

KOSGEB Adana Müdürü Hüseyin Şen, girişimci özelliklerini kanıtladıklarını, girişimcilik üzerine söz söyleyebilecek konuma geldiklerini belirterek, iş fikirlerini bir an önce olgunlaştırıp girişime başlamalarını istedi. Sertifikalarını alan girişimcilerin 50 bini hibe, 100 bini kredi olmak üzere toplam 150 bin liralık girişimci desteğinden yararlanabileceğini belirten Şen, “Başarılı işletmeler kuracağınıza inanıyorum. KOSGEB olarak her zaman yanınızda olacağız” dedi.

Törende, eğitim programında başarılı olan girişimcilere ADASO Başkanı Zeki Kıvanç,  KOSGEB Adana Müdürü Hüseyin Şen, ADASO Genel Sekreteri Bora Kocaman ve Uygulamalı Girişimcilik Kursu Eğitmeni Hüseyin Düzgün tarafından sertifikaları verildi.

Featured post

Five Years After Reconversion: Hagia Sophia Embodies Turkey’s Cultural Crossroads

  ISTANBUL, JULY 2025   — Half a decade has passed since the iconic Hagia Sophia resumed its role as a working mosque, marking a watershed m...

Popular Posts