Monday, 16 June 2014

Ankara Eryamanda Dağ Kızağı İle Heyecanı

Ankara Eryamanda Dağ Kızağı İle Heyecanı


göksu park
Ankara Eryamanda Dağ Kızağı İle Heyecanı…
Ankara içinde değişiklik arayanlara bir alternatif Eryaman Göksu Park’ta…
Kontrol sizde olduğu için kısa aralıklarla durup manzarayı izleme fırsatı buluyorsunuz.Çocuklarla binmek mümkün,emniyet kemeri mevcut.Yerden yükseklik makul seviyede ilerliyorsunuz.
İlk seferde pek bir şey anlayamadık ama yolu tanıdık en azından,yetmedi bir daha bindik.
Kızağa nereden binildiği konusunda bir fikrimiz yoktu tabelada göremedik o nedenle bütün parkı baştan aşağı dolaştık.Parkın ana giriş kapısından sola dönüp kısa bir süre ilerlemeniz yeterli.
göksu park Ankara Eryamanda Dağ Kızağı İle Heyecanı... Göksu Parkında dağ kızağı Eryaman Dağ Kızağı Ankara manset ic anadolu bolgesi genel eryaman dag kizagi 06 ankara
Kaynak : icimdengeldigigibii.blogspot.com,http://www.teleferikhaber.com 

Yenimahalle-Şentepe teleferik hattı açılıyor

Yenimahalle-Şentepe teleferik hattı açılıyor

Keçiören Belediyesi 1 Milyon 67 Bin 727 Ton Asfalt Döktü

Keçiören Belediyesi 1 Milyon 67 Bin 727 Ton Asfalt Döktü

asfaltt


Keçiören Belediyesi, Büyükşehir Belediyesi ile koordineli bir şekilde sürdürdüğü çalışmaları ile Keçiören’e dört yılda 1 milyon 67 bin 727 ton asfalt serdi.
Göreve geldiğinde Keçiören’in en önemli sorunlarından birisinin asfalt konusunda yaşandığını gören Keçiören Belediye Başkanı Mustafa Ak, dört yılda ilçenin dört bir yanını asfalt ile döşedi. İlçe belediyelerinde ilk defa asfalt kazıma makinesi kullanılarak yapılan çalışmalar sonucunda artık yama kaldırmayan sokaklar da yeni asfalta kavuştu. Asfalt kazısı sonucunda çıkan malzemeleri de çöpe atmayan Keçiören Belediyesi, oluşan asfalt kırıklarını altyapısı tamamlanmamış sokaklarda kullanarak değerlendirdi.
Türkiye’nin en büyük ilçesi Keçiören’in 3 bini aşkın cadde ve sokağıyla da çok büyük bir metropol olduğuna dikkat çeken Başkan Ak, geçmiş yılların da birikimiyle ilçede ciddi bir asfalt sıkıntısı yaşandığını hatırlatarak “Keçiören’in genelinde birçok asfaltta ciddi yıpranmalar meydana gelmiş, sadece yama çalışmalarıyla giderilmek istenen bu sıkıntı geçen yıllar itibariyle had safhaya ulaşmıştı.Göreve geldiğimizde yaptığımız beklenti anketinde de Keçiörenlilerin en önemli ihtiyaç olarak gördüğü konulardan birisi asfaltın da içinde bulunduğu altyapı eksikliğiydi. Bunu dikkate alarak büyük bir asfalt seferberliği başlattık ve ilçemize dört yılda 1 milyon 67 bin 727 ton asfalt serdik” diye konuştu. Keçiören’in hızlı büyüyen bir ilçe olduğunu vurgulayan Başkan Ak, “Bir kentin, bir bölgenin gelişme sürecinde altyapı çalışmalarının önemi büyüktür. Altyapının yetersiz kaldığı bir kentte sağlıklı bir kentleşmeden de söz etmek mümkün değildir. Bu gelişme ve büyümeyi de dikkate alarak Keçiören Belediyesi olarak altyapı hizmetlerine öncelik veriyoruz. Amacımız Keçiören’de altyapı problemlerini en aza indirmektir” dedi.

Keçiörende kaldırım ve asfalt seferberliği bütün hızıyla sürüyor

Keçiörende kaldırım ve asfalt seferberliği bütün hızıyla sürüyor


keciorende_kaldirim_ve_asfalt_seferberligi_butun_hiziyla_suruyor
Keçiörende kaldırım ve asfalt seferberliği bütün hızıyla sürüyor :Keçiören Belediyesi, ilçede asfalttan kaldırıma, bordürden tretuvara ve yürüyüş yollarına kadar her alanda yılların birikimi olarak yaşanan sıkıntıları ortadan kaldırmak için başlattığı seferberliği sürdürüyor. Belediyenin altyapı çalışmalarıyla cadde ve sokakların çehresi değişip güzelleşirken, Keçiörenliler de temiz, rahat ve huzurlu bir ilçe de oturmanın mutluluğunu yaşıyor.
Kent estetiğine büyük önem veren Keçiören Belediyesi, Pınarbaşı Mahallesi’ndeki bütün kaldırımları yeniledi. Pınarbaşı Mahallesi Ana Sokak’ta devam eden kaldırım çalışmalarını Keçiören Belediyesi Başkanı Mustafa Ak da yerinde inceleyerek denetimlerde bulundu. Basınevleri Mahallesi Çelebi ve 14. Sokak ile Bağlarbaşı Mahallesi 479. Sokak’ta asfalt serim ve yol düzenleme çalışmaları da tamamlandı.
ALTYAPI HİZMETLERİ ÖNCELİĞİMİZ
Türkiye’nin en büyük ilçesi Keçiören’in 3 bini aşkın cadde ve sokağıyla da çok büyük bir metropol olduğuna dikkat çeken Başkan Mustafa Ak, geçmiş yılların da birikimiyle ilçede ciddi bir asfalt sıkıntısı yaşandığını hatırlatarak “Keçiören’in genelinde birçok asfaltta ciddi yıpranmalar meydana gelmiş, sadece yama çalışmalarıyla giderilmek istenen bu sıkıntı geçen yıllar itibariyle had safhaya ulaşmıştı” diye konuştu. Keçiören’in hızlı büyüyen bir ilçe olduğunu vurgulayan Başkan Ak, “Bir kentin, bir bölgenin gelişme sürecinde altyapı çalışmalarının önemi büyüktür. Altyapının yetersiz kaldığı bir kentte sağlıklı bir kentleşmeden de söz etmek mümkün değildir. Bu gelişme ve büyümeyi de dikkate alarak Keçiören Belediyesi olarak altyapı hizmetlerine öncelik veriyoruz. Amacımız Keçiören’de altyapı problemlerini en aza indirmektir” dedi.
keciorende_kaldirim_ve_asfalt_seferberligi_butun_hiziyla_suruyor

İlk yerli tren Mardinli ustalardan

İlk yerli tren Mardinli ustalardan


Toplu ulasim sorununa Cakma Tren
İlk yerli tren Mardinli ustalardan :Mardin’in tarihi ve turistik ilçesi olan Artuklu’da Belediye Başkanı Seçilen Emin Irmak, seçim öncesi söz verdiği tramvay projesini yerine getiremeyince toplu ulaşım sorununa traktörün arkasına vagon taktırarak “Çakma Trende” buldu.
Tamamı Mardinli ustalar tarafından tasarımı ve üretimi yapılan ve ismi Sürgücü Barış ve Özgürlük Nostalji Treni konulan aracı gazetecilere tanıtan Irmak, Mardin’in en önemli sorununun trafik olduğunu belirterek bunu çözmek için ilk olarak ‘Nostalji Treni’ni devreye soktuklarını belirtti.
Irmak, trafik yükünü hafifletmek ve kaldırımları araç işgalinden kurtarmak için Diyarbakır Kapı ve üç yol mevkiine Nostalji Trenlerinin çalışacağını ifade etti.
Gazetecilerle birlikte lokomotif görüntüsü verilen traktörün arkasında 2 vagon takılan trene binerek şehir turu atan Irmak, “Biz şimdilik bir deneme sürüsü test sürüsünü başlattık. Şimdilik halkımızın buna karşılık tepkisi nasıl olur. Eğer halkımız esnafımız bunu kabullenirse ve bu yönde olumlu talepler olursa bu araçlardan beş tane daha yapıp yazın turizm sezonunda bu caddeyi trafiğe kapatarak Diyarbakır kapıda yeterli kadar otoparklar da oluşturmak suretiyle insanların bu cadde üzerindeki ulaşımını üstü açık ve nostaljik araçlarla sağlamayı hedefliyoruz. Bunu ileriki dönemlerde halkımızdan alacağımız olumlu ya da olumsuz tepkilere göre projelerimizi gerçekleştireceğiz.” dedi.
Toplu ulasim sorununa Cakma Tren İlk yerli tren Mardinli ustalardan vagon tramvay projesi tramvay Traktör Toplu ulaşım sorununa Çakma Trenli çözüm Sürgücü Barış ve Özgürlük Nostalji Treni Nostalji Treni Mardinli ustalar lokomotif İlk yerli tren Mardinli ustalardan İlk yerli tren Emin Irmak Çakma Tren Artuklu
 kaqynak: http://www.rayhaber.com/

İlk yerli tren Mardinli ustalardan

Friday, 13 June 2014

Kamu görevlileri hakkında soruşturma...

Kamu görevlileri hakkında soruşturma...

Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı'nın soruşturma başlattığı öğrenildi.

Kamu görevlileri hakkında soruşturma...
Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı Türk bayrağının gönderden indirilmesiyle ilgili adli işlemlerin yürütülmesinde ihmalleri tespit edilen ve görevden alınan kamu görevlileri hakkında soruşturma başlattı.
Cumhuriyet Başsavcılığından yapılan açıklamada, 8 Haziran'da Diyarbakır 2. Taktik Hava Kuvvetleri Komutanlığı Kuzey Tali Nizamiyesi'nde bulunan gönderdeki Türk bayrağını bir şahsın gönder direğine tırmanarak indirmesi olayında sorumluluğu bulunan ve adli işlemlerin yürütülmesinde ihmalleri tespit edilen kamu görevlileri hakkında soruşturma başlatıldığı belirtildi.
Açıklamada yürütülen soruşturmanın 2014/17964 numarası ile devam ettiği ifade edilerek, soruşturmanın safahatı ve sonucu hakkında kamuoyuna bilgi verileceği kaydedildi.

3. havalimanı Frankfurt'u korkutuyor

3. havalimanı Frankfurt'u korkutuyor

Fraport şirketi Başkanı Schulte 3. havalimanı üzerine tedirginlikleri açıkladı.
3. havalimanı Frankfurtu korkutuyor
Almanya'daki Frankfurt Havalimanı'nı işleten Fraport şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Stefan Schulte, İstanbul’a yapılacak 3. havalimanının kendileri için üstesinden gelinmesi gereken bir sınama olacağını söyledi.
Schulte, Alman Haber Ajansı DPA’da yer alan haberde, İstanbul’da yeni yapılacak 150 milyon yolcu kapasiteli havalimanının, Frankfurt Havalimanı'nın büyümesine yavaşlatma etkisi yapacağını belirtti. ‘’Bizim için daha düşük büyüme gerçekleşecek. Bu bizim için üstesinden gelinmesi gereken sınama olacak’’ ifadelerini kullanan Schulte, Dubai’daki havalimanının uluslararası dağıtım noktası olarak genişletilmesinin de Frankfurt Havalimanı'nın büyümesini etkileyeceğini kaydetti.
Avrupa’nın üçüncü büyük havalimanı konumundaki Frankfurt Havalimanı'nın durumunun güçlü iç pazardan ve hala insanların seyahat yapma isteğinden dolayı iyi durumda olduğunu ifade eden Schulz, bu yıl ve gelecek yıllarda yolcu sayısında yüzde 2 ila 3 arasında büyüme beklediklerini ifade etti.
Yıllık yolcu sayısı 27 milyonu bulan Antalya Havaalanı'nı da işleten Fraport'un başkanı Schulte, Fraport’un dünyada bir çok havalimanı işlettiğini, başka olanaklara da baktıklarını kaydetti.
Öte yandan Frankfurt Havalimanı'nda mayıs ayında yolcu sayısının 5,3 milyonu geçtiği belirtildi.
Fraport şirketi tarafından yapılan açıklamada, 5,3 milyon yolcu sayısının aşılmasının mayıs ayı için rekor olduğu ifade edildi. Frankfurt Havalimanı'ndan kargo taşımacılığının da bu yılın mayıs ayında 2013 yılının mayıs ayına göre yüzde 6,9 oranında artarak 182 bin 958 ton olarak gerçekleştiği kaydedildi.
Almanya’nın en büyük havalimanı olma özelliği taşıyan Frankfurt Havalimanı, geçen yıl 58 milyon yolcuya hizmet vermişti.
Fraport şirketi İstanbul’da yapılacak yeni havalimanının inşası ve işletmesi için bir Türk partnerle birlikte ihaleye girmiş, ancak kazanamamıştı.

Sınır birliklerine saldırdılar

Sınır birliklerine saldırdılar

IŞİD milisleri, teslim olmayı reddeden 6. bölüğün sınır birliklerine saldırdı.
Sınır birliklerine saldırdılar
Irak Şam İslam Devleti (IŞİD) terör örgütü milislerinin, teslim olmayı reddeden 6. bölüğe bağlı sınır birliklerine saldırdığı bildirildi.
Yerel kaynaklardan alınan bilgiye göre, Irak Şam İslam Devleti (IŞİD) terör örgütü milisleri, Enbar'a bağlı Hasibe bölgesinden çekilen sınır birliklerine saldırdı. Çok sayıda ölü ve yaralının olduğu belirtilen saldırının, sınır muhafızlarının silahlarını bırakmayı reddetmesi üzerine düzenlendiği ifade edildi.
Öte yandan Başbakan Nuri el-Maliki'nin talimatıyla, Irak hükümeti, Samarra'nın korunmasında orduya destek için sivillerden oluşan bin kişilik takviye kuvvet oluşturulduğu öğrenildi.
Takviye kuvvetin, birkaç saat içinde Şiilerce kutsal sayılan türbelerin bulunduğu Samarra'ya gelmesinin beklendiği bildirildi.
Samarra Operasyon Gücü komutanlarından Sabah El-Fetlani, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Samarra, Beled ve Ed-Decil şu an sakin. Ancak ilçenin silahlı gruplar tarafından basılması öngörüsü var. Güçlerimiz, bölgeyi korumak için yeterli. Silahlı gruplar istediklerini alamayacak" diye konuştu.
IŞİD militanları ve bazı aşiret güçlerinin, Irak'ın en büyük kentlerinden Musul ile Salahaddin vilayetinin merkez kenti Tikrit'in yanı sıra bölgedeki kimi yerleşim birimlerinde kontrolü ele geçirdiği açıklanmıştı.
Salahaddin'e bağlı 14 ilçe ve nahiyeden sadece Samarra, Beled, ed-Decil ve Tuzhurmatu'nun yönetimin kontrolünde kaldığı, özellikle Şiiler için kutsal mekanlar olmasından dolayı Samarra ilçesinin özel kuvvetler tarafından korunduğu belirtilmişti.

Thursday, 12 June 2014

İngiliz Matbaa Sektörüne Dijital Değişim Darbesi

İngiliz Matbaa Sektörüne Dijital Değişim Darbesi

  • 27.04.2014
Peterborough, İngiltere - Geleneksel basılı medya yöneticilerinin dijital geleceğe nasıl hazırlandıkları etraflıca biliniyor. Peki ya matbaalarla daha da içli dışlı olan yöneticiler, yani büyük basım şirketlerini yöneten insanlar? İngi ltere'nin en büyük matbaacılık şirketlerinden biri olan şahıs şirketi Wyndeham'ın 55 yaşındaki operasyon direktörü Roy Kingston, badireyi atlatanlardan biri. Fakat sektördeki herkes, The Economist ile Men's Health dergilerinin İngiltere basımlarını da gerçekleştiren bu şirket kadar talihli değil. Kingston, Wyndeham' ın Peterborough matbaasındaki antika konferans masasında otururken, "Buralarda değişmeyen belki de tek şey, yönetim kurulu toplantılarının yapıldığı oda" diyor. Basım işi birçok bakımdan dijitalleşti. Endüstriyel lazer yazıcılar sayesinde büyük tesisler küçük çaplı basım işlerini hızla ve ucuza çıkarabiliyor. Wyndeham'ın dev ofset makineleri bile o kadar otomatikleşmiş ki, bütün işleri on küsur kadar personel yürütebiliyor. "Bu iş artık neredeyse insansız bir hale geldi" diyor Kingston. "Bu tesiste bir ara 350 çal ışanımız vardı. Şimdi sayımız 114. Oysa yapılan iş ikiden fazlaya katlandı." Sektörde ayakta kalanlar biraz da basılı medya işinin ötesine geçerek, örneğin etiket gibi ürünlerle bunu başarıyor. Bununla ilgili olarak Kingston, süpermarket müşteri lerinin satın alma kararlarında etiketin genellikle fiyattan daha etkili olduğunu saptayan İsveçlilerin bir araştırmasını anıyor ve şöyle diyor, "Birçok insan paketlemeye ve önlerinde asılı duran şeye bakarak, hakkında hiçbir şey bilmediği ürünleri alıyor." Wyndeham "emagine" adında bir ürün geliştirdi. Bu ürün medya kuruluşlarının basım ve çevrimiçi teslimat işlerinde kul lanabi lecekleri üret im yönetimiyle ilgili bir yazılım. Şirket ayrıca çevrimiçi medya uygulamalarına odaklanan bir bölüm de kurdu. Dijital matbaacılık sayesinde perakendeciler, müşterilerin bireysel satın alma tercihlerine hitap eden katalog ve reklamları da basabilir hale geldi. Kingston, 1990'larda üç matbaa makinesiyle bir saat içinde 32 sayfalık bir yayını 20 bin adet basabildiklerini belirtiyor. Şimdi iki makineyle bu miktarın üç katını çıkarabiliyorlar. 2001'de İngiliz matbaacılığında 200 bin kadar çalışan vardı. İngiliz Matbaa Endüstrileri Federasyonu'na göre bu sayı bugün 125 binden az. İngi liz matbaacı l ığı gelir bakımından ABD, Çin, Japonya ve Almanya'nın ardından beşinci sırada geliyor. Araştırma firması Key Note'a göre 2017'de gelirlerin 10 milyar pounda (17 milyar dolar) kadar gerilemesi bekleniyor. Oysa 1990'larda matbaacılığın geliri 15 milyar pound idi. Araştırma kuruluşu Smithers Pira'ya göre, geçen yıl tahmini 880 milyar dolar gelir üreten dünya matbaacılığı gelişen piyasaların etkisiyle 2018'e kadar yılda yüzde 2 civarında büyüyecek. Yine aynı kuruluş, dünyanın en büyük basım piyasası olarak Çin'in bu yıl belki de ABD'yi geçeceğini ve Hindistan'ın 2018'e kadar İngiltere'yi geride bırakacağını belirtiyor. Avrupalı matbaacılar, bölgedeki ekonomik durgunluktan ötürü özellikle zor bir dönemden geçiyor. İşgücünde sendikaların büyük ağırlığı olan İngiltere de rekabete karşı savunmasız. Oxford Üniversitesi profesörü Robert G. Picard'ın sözleriyle, "İtalyanlar çok yüksek kalitenin yanında düşük fiyat da sunabiliyor, çünkü orada emeğin maliyeti daha düşük." Martta Londra'daki ExCel fuar merkezinde gerçekleştirilen Ipex uluslararası matbaacılık buluşması, sektörde nasıl kökten bir değişim yaşandığını gözler önüne seriyordu. PrintWeek dergisine göre bu yılki etkinlikte, 2010'daki fuar için ihtiyaç duyulan alanın yalnızca yüzde 30'u kullanıldı. 1980'lerden beri Ipex'e katılan Kingston bu değişim karşısında büyük şaşkınl ık yaşadığını söylüyor ve "Daha dört yıl önce tamamını ancak bir günde gezebildiğiniz bir fuarı bir saat içinde bitirebiliyordunuz. Kahvenizin soğumasına bile fırsat kalmıyordu" diyor.

GEORGI KANTCHEV-http://www.sabah.com.tr/NewYorkTimes/2014/04/27/ingiliz-matbaa-sektorune-dijital-degisim-darbesi

Featured post

Five Years After Reconversion: Hagia Sophia Embodies Turkey’s Cultural Crossroads

  ISTANBUL, JULY 2025   — Half a decade has passed since the iconic Hagia Sophia resumed its role as a working mosque, marking a watershed m...

Popular Posts