Monday, 3 February 2014

Mustafa Sarıgül Kanal-İstanbul ve 3.Havalimanına neden karşı

Mustafa Sarıgül Kanal-İstanbul ve 3.Havalimanına neden karşı

Mustafa Sarıgul Kanal-istanbul ve 3.Havalimanina neden karsiMustafa Sarıgül Kanal-İstanbul ve 3.Havalimanına neden karşı : İngiliz Reuters’ın, CHP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Sarıgül’le ilgili yaptığı analiz bir tesadüften ibaret mi?
Takvim gazetesinden Bülent Erandaç, CHP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Mustafa Sarıgül’le ilgili olarak hem bir iddiada bulundu hem de onun son çıkışını analiz eden bir köşe yazısı kaleme aldı.
Erandaç okuyucularına iki kritik soru sordu:
1-Mustafa Sarıgül, Kanal-İstanbul ve 3.Havalimanı’na neden karşı çıkmaktadır?
2-Türkiye’nin dev projelerini İngiltere ve Almanya engellemek isterken, nasıl oluyor da Mustafa Sarıgül bu güçlerle paralel düşünce içinde olmaktadır?’
İşte Erandaç’ın “İngiliz destekli Sarıgül” başlığıyla kaleme aldığı köşe yazısı:
“Mustafa Sarıgül, Milliyet gazetesini ziyaret etti. Yönetici ve yazarlarıyla yemek yedi. Bir gün sonra yazarların tamamına yakını, Sarıgül’ü yazdılar.
Öğrendik ki, Mustafa Sarıgül “Çılgın proje” diye anılan Karadeniz’den Marmara’ya kanal açmak fikrine sıcak değilmiş. Başkan seçilirse bu projeyi engellemek için, hükümete sakınca dosyalarını götürüp, görüşecekmiş.
Üçüncü havalimanı projesine de sıcak bakmıyormuş. (Güneri Civaoğlu- 23.1.2014) Türkiye’nin dev projelerine küresel odakların stratejik beyni İngiltere’nin kızdığı, gerçekleşmemesi için siyasi ve iktisadi senaryolarla yıkıcı-yakıcı kampanyalara destek verdiği biliniyordu.
Bir hafta sonra, Reutes’in son yayını çok dikkati çekiciydi. İngiliz Reuters, CHP İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mustafa Sarıgül’ün Fatih Kocamustafapaşa’daki mitingini özellikle takip etti, tuhaf bir manşetle “İktidarın Gitme Vakti geldi…” analizine imza attı.
Reuters, Sarıgül’ün her kesimi kucakladığını iddia ederek “İstanbul’un tarihi kalbi olan ve muhafazakâr kesimin bulunduğu Fatih’te, Sarıgül’ün partisi CHP devrim yapmayı umuyor” yorumunda bulundu, adeta bir muhalefet cephesinin sesi olmaktan gocunmadı.
Bu desteğin bir manası olmalıydı.
Britanya İmparatorluğu’nun istihbarat sisteminin etkin konumuna destek veren ve İngiliz politikalarının savunma makinesi Reuters’in Sarıgül’ü sevmesi ve desteklemesi manidar değil mi?
İlginin arka planı
İngiltere’nin KANAL İSTANBUL VE 3.HAVALİMANI ile yakından ilgilenmesinin çok ama çok önemli nedenleri var. Gezi Olayları başlatıldıktan sonra, iktidardan neler istenmişti? “Kanal İstanbul, 3.Havalimanı, 3.Boğaz Köprüsü yapılmasın”
Günümüzde savaş gemileri büyüdü, deniz trafiği akışı yeni denklemler içeriyor.
İngiltere, İstanbul Boğazı üzerinden küresel oyunlara kesintisiz müdahil olma hakkını kullanmak için Kanal İstanbul’a karşı çıkıyor. Çünkü yeni kanal tamamen Türkiye’nin milli menfaatlerine uygun, kimsenin karışamayacağı özellikler içermektedir. MİLLİ HEGAMONYAMIZIN YENİ POZİSYONUNA işaret etmektedir.
Stratejik ve diplomatik haklara ek olarak, projenin sağlayacağı başka yararları da olacaktır…
3.HAVALİMANI yapıldığı takdirde Türk Hava Yolları, hava transferlerinin önemli bölümünü eline alacak. 100 milyon yolcu İstanbul üzerinden geçiş yapacak. THY böylelikle Alman havayolu şirketi Lufthansa ve İngiliz şirketi British Airways’in hayat damarlarından birisini kapatacaktır.
İngiltere, Ortadoğu ve Afrika ile yüzyılların içinden gelen hegemonik pozisyonu olduğu için, aynı bölgeye ‘Yeni Türkiye hava köprüsü kurmasın, ana transfer merkezi olmasın, siyasi ve iktisadi Hinterlandı’nı geliştiremesin’ düşüncesiyle, 3.havalimanına karşı çıkmaktadır.
Bir Alman-İngiliz koalisyonu karşımızda.
SONUÇ: Dünya çapındaki yayın kuruluşu Reuters’in, sadece 2013-2014 arasındaki haber akışını değerlendiren stratejistler “Türkiye’nin kılcal damarlarına girme çabaları şaşırtıcı.
Bir dış haber kanalı değil, Türkiye iç siyasetini dizayn etme hevesi içinde bulunan bir İngiliz manüplasyon makinesi” demekten kendileri alamamaktadır.
Milletimizi esas üzen konu şudur:
Mustafa Sarıgül, Kanal-İstanbul ve 3.Havalimanı’na neden karşı çıkmaktadır?
Türkiye’nin dev projelerini İngiltere ve Almanya engellemek isterken, nasıl oluyor da Mustafa Sarıgül bu güçlerle paralel düşünce içinde olmaktadır?”
Mustafa Sarıgul Kanal istanbul ve 3.Havalimanina neden karsi Mustafa Sarıgül Kanal İstanbul ve 3.Havalimanına neden karşı

Benzer demiryolu haberleri:

  • kopru011 150x150 Mustafa Sarıgül Kanal İstanbul ve 3.Havalimanına neden karşı26/11/2013 3. Köprünün ayakları 90 metreyi geçti (Video – Foto Galeri) 3. Köprünün ayakları 90 metreyi geçti :Yüksek mühendislik ve teknoloji kullanılarak inşaası süren ve teknik özellikleriyle dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alacak olan 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Avrupa Yakasında görüntülenen 24 saat...
  • kanalistanbul kanal istanbul cilgin proje 150x150 Mustafa Sarıgül Kanal İstanbul ve 3.Havalimanına neden karşı16/12/2013 Çılgın proje değil, felaket çılgınlığı Çılgın proje değil, felaket çılgınlığı :İSTANBUL geçmişte bir su kenti iken giderek bir kara kentine dönüştü. Bu gidişte hep politik hamleler etken oldu. 3. köprü, 3. havalimanı ve Kanal İstanbul ile bağlamındaki yerleşme projesi ise bu gidişin en vahim son üç halkası.Projelerin ne zaman başla...
  • 3.kopru 12 150x150 Mustafa Sarıgül Kanal İstanbul ve 3.Havalimanına neden karşı06/07/2013 Vali Mutludan 3. köprü açıklaması Vali Mutludan 3. köprü açıklamasıVali Mutlu, 3.köprü gibi büyük projelerin Türkiye ve İstanbul'da mevcut olan istikrara ve ülkemize duyulan güvene dair önemli bir gösterge olduğuna değindi.İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, Ortadoğu basınının önde gelen temsilcileri ile görüştü. Vali Hüsey...
  • 3. Kopruye rekor finansman kredisi 150x150 Mustafa Sarıgül Kanal İstanbul ve 3.Havalimanına neden karşı04/09/2013 3. Köprüye rekor finansman kredisi 3. Köprüye rekor finansman kredisi :7 bankadan toplam 2.3 milyar dolar kredi aldıIC İçtaş ve Astaldi konsorsiyumu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu için 7 bankadan toplam 2.3 milyar dolar kredi aldı.IC İçtaş ve Astaldi Konsorsiyumu ICA tarafından yapımına başlanan İstanbu...
  • 3 havalimani ihalesi1 150x150 Mustafa Sarıgül Kanal İstanbul ve 3.Havalimanına neden karşı03/05/2013 Dev 3.Havalimanı Projesi 42 Ayda Tamamlanacak Dev 3.Havalimanı Projesi 42 Ayda Tamamlanacak Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalelerinden birisi olacak üçüncü havalimanı için teklifler bugün sunuluyor. Esenboğa Havalimanı Sosyal Tesisleri’nde yapılacak ihale için 17 firma şartname alırken, bunlardan 4’ünün teklif vermesine kesin gözüyle ba...

No comments:

Post a Comment

Featured post

Five Years After Reconversion: Hagia Sophia Embodies Turkey’s Cultural Crossroads

  ISTANBUL, JULY 2025   — Half a decade has passed since the iconic Hagia Sophia resumed its role as a working mosque, marking a watershed m...

Popular Posts