Uluslararası Nakliyeciler Derneği Tarafından yapılan basın açıklaması
İran Ankara Büyükelçiliğinden yapılan;
İRAN TIR KRİZİNİN ÇÖZÜLDÜĞÜ HABERİ DOĞRU DEĞİLDİR..
İRAN TIR KRİZİNİN ÇÖZÜLDÜĞÜ HABERİ DOĞRU DEĞİLDİR..
BU KONUDA İKİ ÜLKE ULAŞTIRMA BAKANLIKLARININ HERHANGİ BİR TEMASI YOKTUR !
BU KONUDA SADECE ULAŞTIRMA BAKANLIĞIMIZ VE UND'NİN AÇIKLAMALARINA İTİBAR EDİLMELİDİR...
UND ve İran Derneği İTCA 16 Ekim 2014 günü UND Merkezinde toplantı yapmış ve
"İKİ ÜLKE NAKLİYECİLERİNİN EŞİT ŞARTLARDA ÇALIŞMALARI GEREKTİĞİ KONUSUNDA ANLAŞMIŞLARDIR"
"İKİ ÜLKE NAKLİYECİLERİNİN EŞİT ŞARTLARDA ÇALIŞMALARI GEREKTİĞİ KONUSUNDA ANLAŞMIŞLARDIR"
UND, her iki ülke taşımacılarının eşit şartlarda çalışabilmesi için İran tarafında aşağıdaki sorunların acil çözümünü talep etmiştir:
1. İran’da Türk araçlarına yönelik “akaryakıt fiyat farkı” ve “Ek vergi” gibi uygulamaların kaldırılması ve her iki ülkenin makul seviyede transit geçiş ücreti adıyla ücret alması,
2. Türk araçlarının İran’ı transit geçişlerinde Türkiye’de İran araçlarına uygulandığı gibi depolara mühürleme işleminin başlatılması,
3. Türk araçlarına Bazergan’dan Türkiye’ye geçişlerinde kendi ihtiyacı olan 550 Litre mazotunu İran piyasa fiyatından alınmış mazot ile geçişine izin verilmesi, verilemiyorsa İran araçlarının da Türkiye’ye en fazla 50 Litre mazot ile girişine izin verilmesi,
4. Türk gümrüklerinde İran araçlarına uygulanan “İlk gelen ilk geçer” eşitlik kuralının Lütfaabad, pol ve Saraks gibi İran gümrüklerinden geçişlerde Türk araçlarına uygulanması,
5. Gürbulak Kapısını rahatlatmak amacıyla Sero’ya yapılan yönlendirmelerde eşit uygulama yapılması, Bazergan ve Sero kapısının Türk ve İran araçları tarafından % 50-% 50 eşit oranda kullanımının sağlanması.
6. İran’da Türk araçlarına uygulanan en az 4 gün transit süre zorunluluğunun AETR Konvansiyonuna ve uluslararası teamüllere uygun olarak hesaplanarak 2 güne indirilmesi ve Türkiye’de de İran araçlarına uygulanması,
7. Türk araçlarına ücret karşılığı takılan “araç takip cihazı” uygulamasına son verilmesi ve mevcut takılan araç takip cihazların iade alınarak ücretlerinin nakliyecilere ödenmesi,
8. Türkiye’de İran araçlarına uygulandığı gibi İran’da, “yük alma amaçlı güzergâh değişikliklerinin izne tabi olması” uygulamasının kaldırılması,
9. Türkiye’de İran araçlarından ücret alınmaması sebebiyle, İran gümrüklerinde Türk araçlarından alınan fazla mesai ücretlerinin kaldırılması,
10. Türk araçlarına yük veren İranlılardan alınan %10 ek vergi uygulamasının kaldırılması,
11. Türk araçlarına “şehir giriş çıkışlarında kayıt/İmza uygulanması ve eksiklik halinde ceza kesilmesi” uygulamasının kaldırılması,
12. Türk sürücülerinin İran ardı ülkelerde yaşanan vize sorunları sebebi ile İran çıkış gümrüğünde sürücü değişikliği yapmasını engelleyen uygulamaya son verilmesi,
13. Bazergan gümrüğünde yaşanan yoğunluğu ve Türkiye’de akaryakıt kaçakçılığını önleyebilmek adına Iran araçlarının Gürcistan taşımalarını Türkiye üzerinden değil çok daha kısa olan Azerbaycan üzerinden yapmalarının sağlanması,
Bu talepler sözlü ve yazılı olarak muhataplara iletilmiş,
İRAN DERNEĞİ İTCA YÖNETİMİ BU TALEPLERİ İRAN DEVLET YETKİLİLERİNE İLETMEK ÜZERE TOPLANTIDAN AYRILMIŞLARDIR...
TÜRK TAŞIMACISININ TEK İSTEĞİ ADALET VE EŞİT HAK SAHİBİ OLMAKTIR...
Toplantı sonrasında UND Başkanı Sn. NUHOĞLU, İran Dernek Başkanı Sn SEMSARILAR'a adaleti temsilen bir Terazi hediye etmiştir....
No comments:
Post a Comment